nedjelja, rujna 26, 2010

[ALBUM]Kalafina - Red Moon

























Red Moon
je 2. album japanske grupe Kalafina, izdan 17.3.2010.

NOTE: Nakon svake pjesme se nalazi u navodnicima prijevod jedne ili više rečenica na hrvatski jezik"

Ovaj album se otvara pjesmom red moon, koja je po mojem mišljenju odličan "otvarač" albuma. Prvih nekoliko sekunda u pjesmi zvuče veoma misteriozno i zastrašujuće, i onda Wakana počinje pjevati sa svojim savršenim opera glasom. Skoro pa odmah nas pjesma pozdravlja sa veoma snažnim refrenom, koji kao da je popračen nemilosrdnom kišom. Da skratim priču, ovo je najbolja pjesma koju sam čula u životu. Jednostavno nemogu vjerovati da nisam dala Kalafini šansu prije, jer, ova pjesma je primjer pjesama koje najviše obožavam. Nakon prvog refrena verse nastavlja Hikaru, sa svojim predivnim glasom koji osvježava cijelu pjesmu ponovo. Bridge u pjesmi vodi Wakana, a predivnu harmonizaciju u pjesmi vodi Keiko, za njenim glasom sam doslovno luda jer je toliko dubok i ovako misterioznu pjesmu čini još mračnijom (prije sam mislila da njenu harmonizaciju u ovoj pjesmi izvodi neki muškarac zbog dubine). Ništa više se ne mora reći - ova pjesma je neopisivo remek djelo. Kraj pjesme je i više "epic" nego početak, sve zahvaljujući odličnim glasom od Keiko. Glazba je savršena kao i kompozicija. Stvarno nemam riječi, sve tri pjevačice rasturaju ovu pjesmu od početka sve do zadnjih skoro pa 7 minuta. Ovo je moja najdraža pjesma ikad. 'nuff said.

"Usred slomljenog ljeta, prolazi zvoneća pjesma očaja... Moja ljubav i snovi će jednom nestati, kao i ovaj glas koji do nikoga ne dopire."

OCJENA PJESME: 20/20

Album se naglo mjenja sa Hikari no Senritsu, pjesmom koja je izdana kao singl u Siječnju ove godine. Naime, ovo je potpuno različita pjesma od red moon, jer je vesela, lagana i živahna. Štoviše, za razliku od red moon, HnS je više folk pjesma, žanr koji više vežem sa Kalafinom nego išta drugo. Iskreno, ova pjesma je skoro na istoj epic razini kao red moon. Nemogu reći obožavam li ovu pjesmu ili prethodnu više. Glas od Hikaru u ovom remek djelu je stvarno izvanredan, i za razliku od red moon, zvuči puno slađe. Riječi ove pjesme nam govore o cijeloj temi pjesme - o nadi za bolju budućnost. Sve u pjesmi - kompozicija, dužina (oko 6 min), izvedba i tema pjesme su izvanredne. Isto kao i red moon, moram reći da je ovo još jedna od meni najboljih pjesama ikad. Svaka čast Yuki Kajiuri, gospođi koja radi na svim pjesmama Kalafine, i naravno curama samim zbog najboljih vokala u jpop glazbenoj sceni (po mojem mišljenju).

"Kada su tvoje ruke daleko od tvoga sna, sjeti se, toga nježnog glasa nekoga tko je pjevao za tvoju sreću."

OCJENA PJESME: 20/20

Prelazimo na Te to Te to Me to Me. Da, naziv je čudan, ali pjesma je kick-ass. Ovo je nešto potpuno drukčije od prethodnih pjesama, žanr je isto sličan folku, ali cijela je pjesma inspirirana srednjo-istočnjačkom glazbom. Kada sam prvu put čula pjesmu bila sam veoma zbunjena koji žanr je Kalafina općenito. Ali svejedno, ovo je još jedna odlična pjesma na albumu. Nekako me uvuče u taj strastveni svijet koji predstavlja, stvarno je catchy a instrumenti su predivni. Još jedno remek djelo.

"Jer čak i u bezimenim danima snivam snove, između naših ruku, ljubav je ovdje."

OCJENA PJESME: 20/20

Slijedi fantasia, koja je opet potpuno drukčijeg žanra od svega do sada. Ovo je electro inspirirana pjesma, čime sam još više bila zbunjena žanrima koje sve Kalafina ima. Naravno, cijela pjesma nije ništa blizu popularnim electro-pop pjesmama, jer kada ju slušate imate osjećaj da ste u srednjem vijeku (osjećaj koji većina Kalafininih pjesama ima), za što su većinom "krivi" background vokali koji stvaraju tu atmosferu. Refren je stvarno catchy, i vodi ga Hikaru sa svojim veselim glasom. Sve što imam za reći je - ovo je još jedno remek djelo na albumu, totalno je energetična pjesma i osjećam se skroz izgubljena u toj energiji sreće kojom cijela pjesma vrvi.

"Glazba koju ste sada pronašli u svojem srcu, razbija čaroliju samoće koja se zaglavila u vremenu."

OCJENA PJESME: 20/20

Slijedi još jedan drukčiji žanr, ali i remek djelo. To je balada Haru wa Kogane no Yume no Naka. Cijela pjesma se sastoji samo od klavira i violina, te je veoma jednostavna. Naime, ono što mi se najviše sviđa je skrivena emocija u pjesmi, koju Wakana, Hikaru i Keiko predivno prenose. Kompozicija je veoma dobra zajedno sa instrumentacijom. Sviđa mi se ovaj dodatak albumu i nemam nikakvih žalbi na pjesmu. Na prvom slušanju može zvučati pomalo dosadno, ali bit je u toj skrivenoj emociji i atmosferi u glazbi i glasu pjevačica. U Kalafininim pjesmama se uvijek na to usredotočite i vidjet će te zašto je ovaj album tako epic.

"Još... do dana kada ću te moći vidjeti, je daleko..."

OCJENA PJESME: 20/20

Slijedi još jedna pjesma poput fantasia, Kyrie. Time rečenim, Kyrie zvuči puno više misteriozno nego fantasia, jedino što im je slično je dosta ubrzani tempo. Ovo je inače bila moja najmanje omiljena pjesma sa albuma, ali nakon više slušanja sam shvatila kako je zapravo - epic. Većinu pjesme vodi Wakana, naravno sa harmonizacijom od Keiko i pomalo Hikaru. Sjećam se kako mi prije nije pasala pjesma jer sam ju smatrala dosadnom, ali to je bila moja krivnja jer sam uvijek tražila da pjesma bude "catchy" nego da se usredotočim na atmosferu pjesme koja je odlična. Sve u svemu, još jedna odlična pjesma na albumu.

"Gospodine, izbavi nas."

OCJENA PJESME: 20/20

Yami no Uta me jako podsjeća na Te to Te to Me to Me, jer obje pjesme imaju glazbu poput srednjo-istočnjačke. Ovu pjesmu začudo vodi Keiko, zbog čega automatski volim pjesmu još više. Njeni vokali stvarno zvuče poput same tame, a prijevod imena pjesme je "Pjesma tame". Ova pjesma je još jedan epic dodatak albumu, nemoram objašnjavati zašto. Refren je predobar i cijelo djelo je skoro na razini red moon. Što više reći za ovo atmosferično djelo?

"Tama boji tvoje obraze crvenom bojom, gorući plamen zime ostavlja sjenu boje ruže..."

OCJENA PJESME: 20/20

Prealzimo na Hoshi no Utai, pjesmu sličnu Kyrie i fantasia. Za razliku, ova pjesma uključuje i frule u instrumente i ima puno bolju kompoziciju. Pre-refren i sam refren su dosta catchy i pjesma je veoma napeta. Ovo je još jedna pjesma koja užasno dobro paše uz temu albuma, jer je mračna i misteriozna kao većina albuma. Uistinu odlična pjesma. Takodžer, pomalo ima folk ugođaj, te shvaćam zašto ju je Kajiura stavila iza sljedeće pjesme. Ovo je bila od onih pjesama na Red Moon koje mi je bilo teško zavoljeti, ali to je zbog slušačeve pogreške u ne pronalaženju prave atmosferične lijepote.

"Mjesto na koje idemo, će sigurno postati olujno."

OCJENA PJESME: 20/20

Slijedi storia, jedna od mojih najdražih pjesama na albumu. Ova pjesma naime liči na Hikari no Sneritsu jer je folk, samo što je dosta kraća (cca. 3 min.). Ne, radije bih rekla da je epic-folk. Ono što je nevjerojatno u ovoj pjesmi je glas od Hikaru, koji čini dosta veći dio pjesme. Ova pjesma je kratka - doslovno kao da odmah prelazi na stvari što nimalo nije loše. Ovo je još jedno remek djelo sa predivnim refrenom, verseima, instrumentacijom i vokalima. Da spomenem, ovo je još jedna napetija pjesma na albumu.

"Tratinčica je cvijetala, bijeli mjesec se sjajio. Tvojim šaputanjem započinje - vječna priča."
OCJENA PJESME: 20/20

Slijedi intermezzo, jedini interlude na albumu. Iako je interlude, sadrži vokale, i to disortirane. Cijelo djelo je veoma mirno i mislim da se odlično nastavlja na sljedeću pjesmu. Da je puna pjesma, usporedila bih ju sa Haru wa Ougon no Yume no Naka, jer su obje balade.

"intermezzo, sada mi se srce osjeća lako, između intermisije komedije, pojedimo slatki kolač"

OCJENA PJESME: 20/20

Prelazimo na još epic stvari sa progressive. Ovo je jedna od mojih najdražih pjesama Kalafine, jer je toliko napeta i jednostavno epic da to nemožete vjerovati. Još jedna elektro inspirirana pjesma, ali je nemogu nikako staviti u kategoriju fantasia - Kyrie - Hoshi no Utai jer je veoma različita. Većinom čujemo Hikaru u refrenu i verseima, osim kad Keiko malo preuzme verse nakon prvog refrena. Iako glas od Hikaru užasno paše pjesmi, voljela bih da su malo uključili i Wakanu u cijelu priču (nije da je nema, ali većinom samo harmonizira). Što da kažem? Ovo je veoma energetična pjesma i želim vidjeti Kalafinu sa još ovakvih stvari. Na njihovom prvom albumu slična pjesma je love come down koja je isto predivno remek djelo.

"Nemoguće je... koliko sam samo to puta uzviknula? Ali i nakon toga nastavljak hodati naprijed, sve do dalekog nemira"

OCJENA PJESME: 20/20

Kalafinin epic faktor nimalo ne nestaje sa pjesmom Lacrimosa, čiji je početak nešto nevjerojatno. Ovo je jedna od posebnijih pjesama na albumu jer je nemogu usporedit sa niti jednom pjesmom. Vodi ju velikom većinom Wakana sa harmonizacijom od Keiko, što je u redu jer mislim da se glas od Hikaru nikako ne bi uklopio u djelo. Uistinu mogu osjetiti emociju i depresiju koju pjesma prenosi, čak mogu reći da ima i djelić ljutnje u njoj. Riječi su isto predivne. Operni glasovi ovih pjevačica stvaraju tako savršenu atmosferu i ovo je još jedna od njihovih najboljih pjesama.

"Lacrimosa, želim voljeti ovaj krvavi svijet u kojem sam rođena, bez straha..."

OCJENA PJESME: 20/20

Album se zatvara sa I have a dream, baladom. Ovo je isto nešto različito i iako je balada teško mi ju je uspoređivati sa ostalim baladama na albumu. Stvarno mi se sviđa čistoća u ovoj pjesmi, nekako je cijela mirna i kao da predstavlja sam mir i nadu. Riječi su prelijepe, isto. Wakana vodi većinu pjesme, što mislim da je dobra ideja, iako sve su tri pjevačice uključene i imaju svoj solo dio. Ovo je definitivno najbolja balada na ovako mračnom albumu, i sviđa mi se što je album ipak završio na svijetlijoj, laganoj i pozitivnoj noti.

"Imam san, čak u noćima kada nemogu spavati, bez obzira od koliko sam snova odustala do sada..."

OCJENA PJESME: 20/20

Wow, koje je glazbeno putovanje ovaj album bio! Stvarno sam iznenađena, jer nešto ovakvo sam oduvijek htjela imati u svojoj glazbenoj kolekciji. Prvi put sam čula Kalafinu sa ovim albumom, na početku mi se sve činilo čudnim jer djevojke stvarno imaju različite žanrove, a i glasove. Ali su ipak na kraju osvojile moje srce, a još više kasnije kada sam čula njihov prvi album, Seventh Heaven. Jedina primjedba je što album nije imao dosta folk pjesama, i drage bih volje zamjenila neke od onih electro pjesama sa folk, ili nečim poput red moon pjesme, jer uistinu mislim da im taj žanr predivno ide. Na kraju su definitivno najbolje pjesme red moon, Hikari no Senritsu, stora, progressive i Lacrimosa. Ostale pjesme su isto predivna remek djela i zbog toga vas ohrabrujem da poslušate ovaj album. Ali pozor, nakon prvog slušanja vam se možda ne svidi jer je ovo album kojega dosta puta morate slušati prije nego što otkrijete pravu mračnu ljepotu koju posjeduje. Ali je definitvno vrijedan toga. A i coveri su predivni :) Isto, možda vam je pretjerano to što sam svim pjesmama dodijelila 20/20 ocijenu, vjerujte mi, nije.

OVERALL OCJENA: 20/20


Nema komentara: