nedjelja, veljače 12, 2012

[ALBUM]Akiko Shikata - Haikyo to Rakuen























Haikyo to Rakuen (ruševine i raj) je prvi puni indie album Akiko Shikate, izdan 2003.

Prva pjesma na albumu je Come raggio di sol. Ovo djelo na Talijanskom jeziku je po mojem mišljenju odlično započeo album svojom laganom instrumentacijom ali dosta napetijom vokalnom izvedbom Shikate. Ta njena dinamika izmjenjivanja visine i dubine glasa u ovom intru se jasno vidi. Također mi se sviđa kako miješa sve te glasove odjednom i stvara odlična zborska djela tom tehnikom. Ovo je stvarno epic intro te nas prelijepo uvodi u ovaj album.

OCJENA PJESME: 20/20

Roma no Musume (kćeri Rima) nastavlja album na veoma upbeat način. Moram stvarno reći da sam očarana ovim djelom jer je stvarno drukčije od njenih ostalih pjesama zbog "gypsy folk" osjećaja u pjesmi. Mogu čak reći da je i dosta catchy (iako je to baš čudno reći za Shikatine pjesme), te čim ju čujem dođe mi da se ustanem i zaplešem na ovu epic pjesmu. Instrumenti i glazba su nevjerojatno odlično uklopljeni te starno čine pjesmu prezabavnom. Moram i pohvaliti sve što Shikata radi sa svojim glasom ovdje jer je stvarno bitan aspekt atmosfere cijele pjesme. Neizmjerno savršeno djelo.

OCJENA PJESME: 20/20

Slijedeća pjesma, MARE (Andante molto espressivo) je, zajedno sa drugom verzijom iste na albumu, moja najdraža pjesma na njemu. Počinje sa sopran glasom Shikate koja pjeva par riječi te se nastavlja sa pomalo "tribal" glazbom. Ovo djelo je dosta neoklasično te eterično, a najbolji dio pjesme su definitivno razni vokali Shikate (uz predivnu glazbu). Prva polovica pjesme je dosta mirna, ali nimalo dosadna. Onda pjesma postaje malo jača pri kraju te Shikata pjeva u svojim veoma dubokim te veoma visokim i nježnim vokalima naizmjence. Na tom djelu mi se još pogotovo sviđa glazba koje predvodi do najboljeg dijela u pjesmi (vrhunca) koji je stvarno raj na zemlji. Ovu pjesmu nemogu prestati slušati, te je uistinu remek djelo te jedna od njenih najboljih pjesama zajedno sa drugom verzijom iste koje je na samom kraju albuma.

OCJENA PJESME: 20/20

Nakon toga epic remek djela slijedi kratki interlude nazvan Se l'aura spira. Počinje veoma lagano te mirno, ali onda totalno eksplodira u epic zborsku izvedbu. Shikata većinom pjeva u višim i nježnijim vokalima te to čini pjesmu iako dosta radosno, pomalo nostalgično. Stvarno predivan intro.

OCJENA PJESME: 20/20

Radio Yohou slijedi na albumu sa svojom veselom atmosferom. Vokali Shikate su naravno prikladno uz pjesmu veoma visoki te zvuče veoma dječje. Stvarno obožavam ovakva djela od nje jer su stvarno mood lifteri i kada ih slušate stvarno imate osjećaj kao da ste u raju. Refren je odličan, čak i pomalo catchy. Najviše mi se sviđaju instrumenti koji stvaraju odličnu atmosferu i cijela pjesma je jednostavno epic.

OCJENA PJESME: 20/20

Pjesma Haikyo to Rakuen, koja nosi ime samog albuma, me je nakon toliko epic remek djela pomalo razočarala. Jedina je od pjesama koja ne izaziva baš previše toga u meni, iako je stvarno lijepo kompozirana. Nešto ima u melodiji što mi baš ne paše te čini pjesmu pomalo dosadnu. Instrumenti isto tako nisu nešto zanimljivo, no pjesma sama stvarno nije loša i vidim taj potencijal koji ima. Znam da ću požalit što pjesmi dajem manju ocjenu (jer ću je kasnije zavoljeti i mislim si pa što sam ja to mislila dok sam pisala ovo?), ali ako sam iskrena za sad mislim da ju zaslužuje.

OCJENA PJESME: 8/10

Okej, prelazimo na puno bolju pjesmu Doko e. Ovo je balada koja je na japanskom, za razliku od ostale velike većine albuma. Glazba je prilično jednostavna, ali ono što mi se sviđa je emocija u glasu pjevačice te pogotovo melodiju, te sveukupna tužna i nostalgična atmosfera pjesme. Također, riječi mi se stvarno dopadaju te se mogu povezati s njima. Kada se to sve pomiješa, dobijemo još jedno remek djelo s albuma. Jedno od mojih apsolutinih favorita s istoga.

OCJENA PJESME: 20/20

Pjesma Contrasto nastavlja tužnu te nostalgičnu atmosferu albuma sa predivnim klavirom na početku. Kasnije se nadodaju prelijepe violine te glas Shikate koja opet pjeva na Talijanskom. Melodija je prelijepa te čak ni kompoziciji ništa ne nedostaje. Naime, definitivno najbolji dio pjesme je refren koji je stvarno nešto izvan ovog svijeta. Da ne spominjem kako je sopran glas Shikate ovdje neodoljiv... Djelo je stvarno preplavljeno tugom i neizmjerno uživam u atmosferi koju stvara. Kratki bridge u pjesmi je kao da je iz raja, te se opet nastavlja na odličan zborski refren. Savršenstvo.

OCJENA PJESME: 20/20

Iuripuka je pjesma koju je pjevala na Ainu jeziku. Dosta se razlikuje od ostalih pjesama po svom misterioznom (na početku) te tradicionalnom (ostatak pjesme) zvuku. Mislim da je ovo djelo odlično komponirao te stvarno uživam slušajući ga. Ali ipak, nema taj epic faktor kao ostale pjesme na albumu. Ali u svakom slučaju je dobrodošao dodatak istome.

OCJENA PJESME: 10/10

Pjesma Inishie je čak još više tradicionalna te misteriozna. Sviđaju mi se svi efekti na početku pjesme (zvuče kao nešto iz amazonske šume ili tako nešto), ali najbolji dio pjesme su vokali Shikate koja pjeva na poseban tradicionalan način (kao iz nekog plemena) te stvara odličnu te posebno atmosferu. Sviđa mi se kraj, ali mislim da pjesma nije, opet, na nivou ostalog albuma.

OCJENA PJESME: 10/10

Zadnja pjesma je MARE (Allegretto grazioso). Za ovu pjesme vrijede sve pohvale koje sam napisala za treću pjesmu na albumu. Stvarno neznam koja mi je verzija bolja. Ovdje mi se puno više sviđaju odlična glazba odmah na početku pjesme (taj dio volim pojačati do daske jer je nešto najbolje na svijetu), te živahni način na koji Shikata pjeva te odmah pjesmu pokreće (nema mirni dijelova) te na kraju opet dolaze ti epic refreni, pa ponavljanje savršene glazbe sa početka. Nemogu opisati koliko obožavam ovu pjesmi kao i prvu verziju na albumu. Ovdje pak na kraju koristi drukčije vokale te mi se sviđa ta izmjena (iako još uvijek meni najdraži vokali u pjesmi su najdublji). Remek djelo.

OCJENA PJESME: 20/20

Iskreno nikad nisam mislila da ću ovoliko zavoljeti ovaj album. Najprije zbog toga jer mi se nije dalo slušati njen indie stvari (ima ih stvarno puno), ali mi je neizmjerno drago da sam ipak dala šansu ovome božanstvenom albumu. Stvarno spada u jedne od mojih najdražih albuma općenito jer ima stvarno odličan koncept popunjen remek djelima. Definitivno preporučujem ovo ako volite world folk i new age glazbu. Jedino što malo zamjeram albumu je jeftin (iskreno, bezvezni) cover i to što ga tehnički ne možete kupiti nigdje, ali eto. Ne sudite knjigu po koricama.

OVERALL OCJENA: 20/20




Nema komentara: