srijeda, veljače 13, 2013

[ALBUM]Ayumi Hamasaki - LOVE again





















LOVE again je 14. album Ayumi Hamasaki, izdan 8.2.2013.

Otvarač albuma je pogodno odabrana Wake me up. Ovo djelo je već bilo izdano na jednom od mini albuma (again), te uistinu mislim da bolje mjesto na albumu nije moglo naći jer stvarno kao otvarač odlično funkcionira. Ovo je jedna od rijetkih upbeat i brzih pjesama na albumu, zato je i dosta posebna. Ima veoma brzi ritam te je praktički (jedina) rijetka elektro pjesma na albumu (postoji tek samo jedna druga). Jedina primjedba bi bila Engleski od Ayumi, pogotovo "get up (gel up)" dijelovi u refrenu koji pomalo zvuče komično zbog svog engrisha, a čak ga ponavlja više puta za redom. No svakako, to mogu ignorirati jer ova pjesma je jedna od najboljih sa oba mini albuma. Od pomalo misterizonih verse-a do napetog build-upa te odličnog i dosta agresivnog refrena, svaka čast. Glazba je i više nego komplimentirala pjesmi, te se zabavno stapa sa njom i glasom od Ayumi. Riječi su čak poetične i savršene, što i očekujem od Ayumi.

OCJENA PJESME: 20/20

Flow nekako čudno teče (no ne previše) sa Song 4 u, koja je također već izdana na LOVE mini albumu. Podsjeća me dosta na "progress" sa FIVE mini albuma, što je nekako logično jer je napravljena za istu video igru (ne sjećam se imena). Ovdje mi se stvarno sviđa glazba, a najviše od svega riječi koje stvarno govore slušaću. Refren je najbolji dio pjesme jer je veoma dramatičan, no ne na cheesy način. Veoma je snažan, te je stvarno teško opisati kako jaki utisak ostavlja na mene. Kraj može zvučati pomalo čudno na prvih par slušanja zbog vikanja od Ayumi, no stvarno je odličan vrhunac pjesme te ju odlično zatvara. Još jedna od boljih pjesama.

OCJENA PJESME: 20/20

Missing je bila moja najdraža pjesma sa LOVE. U ovoj pjesmi također čujemo veoma agresivan refren u kojem Ayumi doslovno viče na nekim dijelovima. Nemogu točno opisati zašto ovu pjesmu toliko volim, no vjerojatno je zbog toga što mislim da prenosi emocije odlično te stvarno zna začarati slušaća u tijek tih snažnih emocija. Također, melodija klavira u pozadini refrena samo poboljšava stvari te prelijepo nadopunjava pjesmu. Veoma snažno djelo, čak i agresivnije od prethodne dvije pjesme. Ovdje nemam niti jednu primjedbu.

OCJENA PJESME: 20/20

Nakon toliko upbeat pjesama, prelazimo na prvu mid-tempo zvanu SAKURA. Nekako imam ojsećaj da je ovo najslabija od novih pjesama na albumu (i da, prva je nova pjesma na albumu). Verse-i su dosta lijepi, kao i refren. No nekako imam osjećaj da se refren samo razvlači bez ikakvih zanimljivih elemenata. Riječi su ovdje dosta uobičajene za Ayumi, što naravno može značiti samo dobro. Naime, ono što moram napomenuti ovdje je da obožavam instrumentalni dio nakon refrena. Definitivno je najbolji dio ove pjesme jer stvarno zvuči prelijepo i čak božanstveno. U svakom slučaju, ovo je odlična pjesma, no nekakav element joj nedostaje da bude uistinu epic.

OCJENA PJESME: 10/10

Isti tempo nastavlja Melody. Ovo djelo smo već mogli čuti u LOVE mini albumu i sa istoga mi je bila najmanje draga. Svejedno, mislim da je puno bolja od prethodne pjesme jer je dosta zanimljivija i ima više osjećaja. Refren se nekako opet "razvlači" no opet je jako lijep, kao i verse-i. Najbolji dio je definitivno bridge, ponajviše zbog riječi no i zbog same melodije i glazbe. Odlična pjesma, no nije nešto što bih stalno slušala.

OCJENA PJESME: 10/10

Nekako je čudno čuti interlude task'n'bass na ovom albumu jer je praktički dub-step. Kako bilo, ovo je definitivno jedan od mojih najdražih interlude-a od Ayumi općenito, tako da ako to ne znači nešto veliko onda neznam što bi trebalo značiti. Iskreno, nije bolji interlude od jedinog drugog na ovom albumu no svejedno je odličan. Ovo dolazi čak i od osobe koja uopće ne sluša dub-step (osim kada joj to omiljenje pjevačice serviraju). A ono što je najbolje - radi svoj posao kao interlude i odlično nas uvodi u slijedeću pjesmu.


OCJENA PJESME: 20/20


Ah, ovakvo nešto sam čekala na ovom albumu. Bye-bye darling je definitivno moja najdraža nova pjesma na albumu. Ovo je praktični jedina nova rock pjesma na albumu, a moram reći sa odličnim korištenjem električne gitare koja je i vjerojatno moj najdraži aspekt ove pjesme. Naravno riječi i melodija su gotovo savršeni tako da nije ni čudo zašto toliko volim ovu pjesmu. Moram stvarno pohvaliti verse-e u ovoj pjesmi (I naravno tu električnu gitaru nakon refrena) jer nekako zvuče dosta bolje od samog refrena, koji je sam po sebi svakako dobar. Pogotovo mi se sviđa zadnja rečenica na kraju pjesme. U svakom slučaju, odlično djelo.

OCJENA PJESME: 20/20


I sada, dame i gospodo, slijedi najbolja pjesma na albumu, a to je snowy kiss. Ovo je definitivno najagresivnija i emocionalna pjesma na albumu. Već je izdana na again mini albumu, da napomenem, te je naravno bila jedna od mojih najdražih. Iako na privh par slušanja ova pjesma može zvučati dosta messy i dugačko, iapk je savršeno remek djelo za koje treba vremena da vam priraste. Naziv pjesme nekako uopće ne paše agresivnosti i praktički cijeloj ljutnji kojom odzvanja. Ima predobre verse-e, koji su zamalo najbolji dio, ali i odličan refren te definitivno najbolji dio - bridge. Električna gitara zajedno sa ostalim "strings" u bridge-u je veoma emocionalna i sjajeći je dio pjesme. Ovo me ništa ne čudi jer njen stvaratelj je nitko drugi već Tetsuya Komuro, jedan od mojih najdražih skladatelja. Moram još napomenuti da su riječi u verse dijelovima pjesme definitivno najbolje na cijelom albumu.

OCJENA PJESME: 20/20

Flow albuma nekako stvarno dobro funkcionira sa Sweet scar, koja je tek još jedna već izdana pjesma sa mini albuma "again". Mislim da je ovo definitivno jedna od njenih najviše nostalgičnih pjesama, barem što se tiče glazbe. Zbog toga sam naravno odmah zavoljela ovu pjesmu jer je glazba zvučala sasvim čarobno. Od klavira, akustične gitare, oboe i violončela u bridgeu i drugom verse-u - sve je savršeno. Pogotovo mi se sviđa glazba u tome drugom verse-u jer sve zajedno predivno zvuči. Refren je sam pun lijepote te je dosta bolan. Definitivni favorit s albuma.
OCJENA PJESME: 20/20

Slijedi nova pjesma, petal. Ima dosta "egzotičniju" glazbu jer zvuči kao nešto sa Srednjeg istoka, i glazba je sličnog ritma kao Kanashimi wa Yuki ni Nemuru od alan. Ovdje mi se najviše sviđaju riječi, a i melodija nije loša. No ipak, i ovdje nešto nedostaje što me spriječava da želim slušati pjesmu više nego par puta. Svakako, ovo je definitivno jedna od boljih novih pjesama jer ima nešto posebnije u sebi. Sa svime time rečenim, obožavam kako se zatvara djelo.

OCJENA PJESME: 10/10

Iako glasses nekako nema smisla kao interlude na ovom dijelu albuma, samo po sebi je savršeno. Zvuči veoma misteriozno sa svim tim efektima u pozadini, gitarom na početku a onda sa violinama koje daju dosta dramatičan osjećaj. Kraj samog interlude-a je vjerojatno najbolji dio iako je dosta kratak.


OCJENA PJESME: 20/20


untilted for her... story 2 je nastavak na savršeno remek djelo sa albuma GUILTY. Nekako nisam ovo očekivala no svejedno mi je drago što je pjesma dobila nastavak. No samoj pjesmi definitivno nešto veliko nedostaje za razliku od "originala". Dok je original bio veoma emocionalan i veoma snažan, ovo zvuči pomalo isprano i dosadno. Nikako ne tvrdim da je pjesma loša jer nije. Način na koji Ayumi pjeva je pun tuge, no mislim da je aranžman pjesme mogao biti puno bolji.

OCJENA PJESME: 9/10

Sada slijedi Gloria, još jedna (i zadnja) nova pjesma na albumu. Gloria je na svu sreću bolja od prethodne pjesme, iako slijedi isti stil kao i ostale nove pjesme na albumu. Moram priznati da je glazba na početku pomalo čudna te nekako cijela pjesma zvuči prazno. No ipak, kada refren nastupi cijela pjesma vibrira sa instrumentacijom i odličnom melodijom. Refren je vjerojatno i jedini dobar dio pjesme, ali ipak sam refren je dosta snažan i pun emocija da cijelu pjesmu pretvori u nešto dobro. Riječi su dosta ohrabrivajuće i puno pozitivnije od svega ostalog na albumu.

OCJENA PJESME: 10/10

Ivy je definitivno jedna od onih pjesama koja je definitivno imala dosta potencijala no na kraju ipak nekako zvuči prazno i nezanimljivo. Dok mi se ova pjesma sviđa (pogotovo zbog riječi), ipak joj nešto nedostaje, te definitivno nije bila moja najdraža sa mini albuma. Svejedno, bolja je od par drugih pjesama na albumu. Nekako se pjesma razvlači kada već po treći put čujete verse u pjesmi umjesto nekakvog bridge-a. Ipak, možda je i to bolje jer pjesmu čini barem malo drugačijom.

OCJENA PJESME: 10/10



Sada, stvarno mi nije jasno zašto su morali dodati abominaciju You & Me na ovaj album. Ovaj materijal sa A SUMMER BEST kompilacije je definitivno najgora pjesma na albumu, te nikako nema mjesta na istome jer zvuči kao jeftina eurobeat glazba sa užasnim riječima. Zvuči nekako preumjetno te stvarno ne vidim razlog zašto su morali dodati ovakvo nešto na album jer je inače mogao odlično završavati sa Ivy ili Gloria. Ozbiljno, stavljanje ovog na album je jedna od većih misterija koje nikada neću shvatiti. Blergh.

OCJENA PJESME: 2/10

LOVE again meni osobno nije bio ništa bolji od Party Queen, koji je bio odličan album ali kojemu je nešto nedostajalo. Nakon par prvih slušanja albuma, nisam imala uopće želju vraćati se na njega (a inače novi albumi me zabavljaju mjesec dana). Možda je to zato što je pun već izdanih pjesama, no svakako niti jedna nova osim Bye-bye darling se nije nešto posebno isticala. Zapravo, mislim da je Party Queen bio bolji album od ovoga, iako je LOVE again više zreliji i laganiji. Ovo je odličan album, no nemogu reći da je remek djelo kao Love songs ili GUILTY.


OVERALL OCJENA: 10/10


4 komentara:

JJJ kaže...

Dobar i detaljan review. Ali daj malo veći raspon ocjena, ovako su sve 10/10 ili 20/20.

Mace kaže...

Puno hvala na komentaru. Raspon ocjena je originalno bio od 1-10, i mislim da je to inače dosta. 20/20 je posebna "epic" ocjena. Znam da je ovaj način ocjenjivanja bezveze i zbunjujući, no svejedno teško mi je davati pjesmama neke određene ocjene jer većinu albuma koje slušam obožavam pa je skoro sve 10/10 ili 20/20. Možeš i pročitati više na "O ocjenjivanju" stranici.

JJJ kaže...

Ti onda stvarno voliš skoro sve njene pjesme. Ja ne baš, možda do oko 50% njih ali me i taj postotak fascinira. A i neke mi se svide tek kasnije, ovisno kako je izvede na koncertu ili u spotu. Pročitao sam tvoju stranicu 'o ocjenjivanju' još prije par mjeseci :) Ganbare!

Mace kaže...

To je sve do toga koliko daješ priliku pjesmama koje slušaš. Možeš bez problema zavoljeti i cijelu njenu diskografiju (kao ja) samo ako ne odustaneš od pjesama i eventualno ćeš shvatiti da svaka pjesma ima nešto što će ti se svidjeti u njoj. To inače vrijedi za svaku vrstu glazbe i nema ništa lijepše kada zavoliš neko djelo koje ti je prije na par slušanja bilo dosadno ili loše, a sada je jedno od najdražih. Ja sam osobno imala i previše takvog iskustva te znam da se bilo što može lagano zavoljeti sa više slušanja. Nisam htjela duljiti ali nema veze, i puno ti hvala na potpori!