petak, svibnja 03, 2013

[RE-REVIEW][ALBUM]Miliyah Kato - TRUE LOVERS


TRUE LOVERS je 6. album Miliyah Kato, izdan 21.11.2012.

Odlučila sam prepraviti ovu recenziju jer mi se mišljenje o albumu drastično promijenilo. Ostavit ću staru recenziju ali ću dodati novu ispod svake, a ocijena će biti popravljena. One pjesme koje nemaju dodano "novo mišljenje" znači da za njih staro vrijedi.

Album se otvara energetičnim singlom HEART BEAT. Moram reći da me je dosta iznenadila odlična produkcija i da nisam očekivala tako upbeat i zabavnu pjesmu na početku ovog albuma. Od verse-a koji se polako "buildaju up" u odličan refren, te sam refren i pozitivne riječi vas odmah oraspolože i stvarno je dobar otvarač. Pogotovo mi se sviđa kako Miliyah vikne "I was born to love it!" nakon refrena. Ovdje stvarno nemam nikakvih primjedbi te je ovo veoma zabavna pjesma, te lagana za slušati bilo kada.

Novo mišljenje: Za HEART BEAT nemam ništa novo za dodati, te sve prethodno napisano vrijedi. Jedino ću nadodati da je ovo definitivno najpozitivnija i upbeat pjesma na albumu te je u potpunosti različita od ostalih pjesama na albumu. Čak i sa tom razlikom koja kontrastira cijeli album, nije toliko izvan mjesta na njemu.

OCJENA PJESME: 20/20

A sada slijedi najbolja pjesma na albumu (po mojem mišljenju, naravno), a to je Konya wa Boogie Back feat. Shimizu Shota & SHUN. Odmah ću reći da je refren (s kojim se pjesma odmah i otvara) stvarno nešto najbolje što sam ikada čula. Toliko je "slick", bouncy i jednostavno se njišete uz taj odličan ritam. Dosta zvuči funky i urban, što stvarno obožavam. Još nešto što čini refren a i prvi verse toliko prokleto savršen su čak i previše sexy vokali od Miliyah. Ja ne znam kako točno ta žena može pjevati tako glatko, nježno i davati tako dobar flow cijeloj izvedbi. Jednostavno se utopite u pjesmu s takvim vokalima. Jedino što bi moža bilo bolje za pjesmu je da repera uopće nije bilo, jer dok ih slušam nemogu više dočekati taj odličan refren. Svejedno, ni njihovo repanje nije toliko očajno kao u nekim J-pop pjesmama tako da je ovo sve dobro.

Novo mišljenje: Za Boogie Back pjesmu također nemam ništa novo za nadodati, osim da sam zaboravila napisat da je ovo cover od pjesme istog imena iz 1993, od Scha Dara Parr feat. Ozawa Kenji. Odlična stvar.

OCJENA PJESME: 20/20

Sada prelazimo na prvu baladu, LOVERS partII (feat. Wakadanna). Ova pjesma me nije previše oduševila, iako verse-i i glazba zvuče dosta lijepo. Problem ovdje jest dosta cheesy refren sa cheesy Engleskim riječima. Kao drugo, pjesma nije toliko zanimljiva te je veoma zaboravna te zvuči dosta generično. Također, taj reper ništa ne pomaže pjesmi. Jednostavno preskačem ovu pjesmu iako nije toliko loša (I malo je predugačka jer traje skoro 7 minuta).

Novo mišljenje: LOVERS partII je jedna od pjesama koje mi se nikako nisu svidjele na albumu, i to stara recenzija pokazuje. No sada ne mogu opisati koliko se moje mišljenje promijenilo. Ovo je predivna balada sa stvarno puno osijećaja i strasti. Počinje tako lagano, a onda se kasnije polako razvije u veoma dramatičnu  pjesmu. Prije nisam toliko obraćala pažnju na riječi, no reći ću da stvarno igraju veliku ulogu u tome što čini ovo djelo dobrim. Sada mi se čak sviđa i Wakadanna dio (koji iskreno nije ni toliko dug) jer taj dio i glas od repera nekako pridodaju samom srcu pjesme. Naime, najbolji dio je pri samom kraju kada Miliyah i Wakadanna zajedno odlično otpjevaju najdramatičniji dio koji je sam po sebi savršen vrhunac pjesme. Prelijepo djelo.

OCJENA PJESME: 20/20

Nemurenu Yoru no Sei de naglo popravlja stvari sa svojim catchy beatovima i s time što je puno zanimljivija pjesma. Moram reći da mi se instrumentalni dio ne sviđa (jednostavno nisam obožavatelj takve glazbe), ali sve ostalo u pjesmi je za 5. Verse-i su veoma napeti, pogtovo prije refrena. Način pjevanja i iznošenje emocija od pjevačice je odlično, kao i njeni snažni vokali. Riječi su također zanimljive i cijela pjesma je dosta snažna na albumu te jedna od najboljih. Također, ima nekakav misteriozan i hladan osjećaj što stvarno obožavam. Sve u svemu, odlična pjesma.

OCJENA PJESME: 20/20

Slijedi balada True, koja je jedna od jedinih koja mi se na albumu i svidjela. Bilo mi je veoma drago da u pjesmi nema pretjeranog korištenja cheesy Engleskih riječi, već je većina pjesme na Japanskom. Na početku je veoma spora ali emotivnost ne dopušta pjesmi da zvuči dosadno, te se kasnije malo instrumenti pojačaju (no ne previše da pokvare atmosferu pjesme). Vjerojatno su riječi i način pjevanja od Miliyah ono što čini ovu pjesmu dobrom. Ovo je solidna balada, no opet nije ništa previše posebno.

Novo mišljenje: Mislim da sam True uvijek nekako podcijenjivala iz nekog razloga, jer je bila jedna od prvih pjesama koje su mi se stvarno svidjele na albumu. Moram se ispraviti i reći da ova balada jest nešto posebno, jer stvara veoma poseban osjećaj čežnje za nečime te se stvarno lagano izgubiti u njenoj tužnoj atmosferi.

OCJENA PJESME: 20/20

With U je više na upbeat strani albuma. Moram reći da mi se ne sviđaju njeni "yai yai yai" na početku pjesme zbog očitog razloga, no glazba uspijeva zvučati nekako dramatično i zanimljivo pa nije kao da slušatelja ostavlja ravnodušnim. Versei odmah prije refrena su veoma catchy i popračeni isto takvom glazbom. Ovo nije loša pjesma i refren ima nešto zanimljivo u njemu, no sve u svemu nekako se nalazim kako preskačem ovu pjesmu ako je ne slušam u kontekstu albuma. Ne ističe se previše, no sigurno je bolja od nekih pjesama na albumu.

Novo mišljenje: With U je također jedna od dosta pjesama koje mi se nisu svidjele na ovome albumu na prvih par slušanja. Ono što me najviše smetalo kod nje su bili ti "yai yai yai" jer me podsjećaju na neku drugu pjesmu malo previše, no nakon tih par slušanja u kojima mi se nije sviđala cijela pjesma, sada jednostavno obožavam taj dio, ne samo nego pogotovo. Tome je razlog jer u isto vrijeme govori neke riječi na Engleski koje začudo zvuče dosta prikladno i odlično te pojačavaju dramatiku pjesme. No dosta sa samim početkom pjesme. Cijelu ovu pjesmu obožavam jer je zapravo jedna od jačih pjesama na albumu, te je veoma emocionalna i svaki dio je odlično obrađen.

OCJENA PJESME: 20/20

Baby Love je jedna od onih malo lošijih pjesama na albumu. Zvuči kao da pokušava imitirati stil Boogie Back pjesme, no nekako uopće ne uspjeva biti na istoj razini kao ta pjesma. Refren je jednostavno ponavljanje naziva pjesme te je zbog toga dosta cheesy, iako, sama pjesma zvuči više playful nego išta, pa se to valjda može oprostiti. Ništa više za reći o ovome, iako je mrvicu bolja od LOVERS.

Novo mišljenje: Dok Baby Love još uvijek ostaje jedna od mojih najmanje dragih pjesama na albumu, sada mislim da je veoma potrebna albumu za balans, jer ako niste shvatili, ovaj album je poprilično "depresivan" i na tamnijoj strani. Osim prve dvije pjesme, sve su do sada bile totalno melankolične, i Baby Love je prva stvar koja razbija tu melankoliju, koja se čak i nastavlja kroz cijeli ostatak albuma. Na samu pjesmu, jednostavno je stvorena da bude zabavna i lagana za slušati. Također neznam što mi je bilo kada sam napisala da je refren "jednostavno ponavljanje naziva pjesme" jer to nije točno (samo jednom kaže na kraju Baby Love). Vjerojatno sam ju u tom trenu zamijenila sa drugom pjesmom ali mislim da je zločin što sam toliku laž izgovorila u vezi ove pjesme. Sve u svemu, ima nešto što mi se stvarno sviđa ovdje ali kao da ne mogu točno staviti prst na to. Pogotovo obožavam zadnji refren i riječi u njemu. Slatka i pomalo opuštajuća pjesma. I da, zaslužuje "epic" ocjenu.

OCJENA PJESME: 20/20


Slijedi Heartbreaker sa svojim cheesy Engleskim introm "My baby...", i tako dalje. Moram reći da je glazba ovdje zanimljiva i beat je bolji od dosta pjesama na albumu, tako da je to veliki plus. Također, ovo je još jedna od pomalo upbeat pjesama na albumu, no nekako zvuči previše "ravno" da mi se dopadne, te se ništa zanimljivo ne događa u pjesmi. Melodija je mogla biti puno bolja u refrenu, to je ono što me najviše smeta, jer verse-i imaju dosta potencijala.

Novo mišljenje: A protiv Heartbreaker mislim da sam počinila najveći zločin od svih što sam joj originalno dala ocijenu 6/10. Ovo je praktički postala jedna od mojih definitvno najdražih pjesama na albumu. Mišljenje o svemu mi se popravilo, a i ne smeta me više taj cheesy intro (sada uvijek kada počne pjesma pjevam strastveno "My baby..." haha). Refren je veoma unikatan što je razlog zašto mi se isprve nije svidjeo, ali zaboravite na to da sam rekla da je melodija mogla biti puno bolja u refrenu jer je odlična kakva je. Ono što mi se jako sviđa ovdje je cijela mračna i misteriozna atmosfera, pogotovo u verse-ima koje sam već pohvalila tako da ne moram ponovo. Svaka čast na ovome.

OCJENA PJESME: 20/20

Nastavljamo sa singlom AIAIAI, koja na žalost počinje na isti način kao i prethodna pjesma. Svejedno, nekako zvuči dosta intrigantno sa tim odbrojavanjem, te je refren mrvicu zanimljiviji od prethodnih pjesama. Opet, nekako me ne oduševljava previše, te je također jedna od pjesama koju preskačem. Ova pjesma čak ima i električnu gitaru što je rijetko za ovaj album. Nije loša pjesma, no opet fali joj zanimljiva melodija ili možda čak i bolja glazba.

Novo mišljenje: 7/10? Ja stvarno neznam. Ajde da lagano maknem tu ocijenu s time što ću reći da je ovo potencijalno moja najdraža pjesma na albumu (potencijalno zato što ih imam barem 5 naj najdražih od svih najdražih pjesama na istome). Ne mogu opisati koliko obožavam ovo djelo. Od samo kompozicije i zanimljivog aranžmana, do savršenih riječi s kojim se mogu povezati i odličnih snažnih vokala od Miliyah. Također sada isto pjevam strastveno cheesy početak ove pjesme "baby love you only, love you only, towa ni futari), i ako to ne znači da mi ova pjesma daje život onda ja neznam što znači. Pretjerujem, no nemogu opisati koliko obožavam sve što nudi, od početka do kraja. I neznam što sam mislila s time da joj fali bolja glazba i melodija, jer je to skoro i onaj dio u čemu je najbolja. Moram posebno istaknuti da obožavam klavir u pozadini glazbe u verse dijelu (početak pjesme). I obožavam činjenicu da su oba versea odman na početku a ostatak pjesme se samo nastavlja sa refrenom i bridgeom. Svaka čast.

OCJENA PJESME: 20/20

Napokon nakon toliko razočaravajučih pjesama prelazimo na rijetki dragulj na albumu, All I Want Is You. Vjerojatno jedini razlog zbog kojeg je ova pjesma tako savršena su preodlični, prezanimljivi i precatchy verse-i. Također ako još u to ubacite odlične riječi uz koje se možete povezati i - BAM. Dok Boogie Back ima najbolji refren na albumu, ova pjesma definitivno ima najbolje verse-e. Štoviše, ni sam refren nije loš, naprotiv dosta je dramatičan te tako ne zapušta odličnost verse-a. Također, sviđa mi se kako Miliyah pjeva jače tj. naglašuje neke riječi pri kraju. Odlična pjesma!

Novo mišljenje: All I Want Is You ostaje kao najbolja pjesma na albumu zajedno sa spomenutima. Ovo djelo je i zasigurno na samom prvom mjestu njaboljih, ali shvatite da mi je ovo nešto nemoguće za odlučiti.


OCJENA PJESME: 20/20

ROMAN (Album ver.) slijedi na albumu. Ova pjesma na žalost nije toliko dobra kao prethodna, no opet nije ni toliko loša kao i one prije nje. Zvuči dosta dramatično te nije cheesy, te je čak i refren dosta dobar. Jedino isto me nekako ostavlja ravnodušnom, iako je drugi refren stvarno dobar te se nekako ističe u pjesmi (barem za mene). Bridge zvuči dosta dramatično te je bolji dio pjesme. Iako, sve u svemu, ovo je samo "ok" pjesma.

Novo mišljenje: Ufff, ROMAN. Zar je moguće da sam te tako nisko ocjenila? Odmah ću reći da je ovo još jedna od tih najbolja od najboljih pjesama. Slušati ovo dok je vani nevrijeme je totalno božanstvo. Pjesma me više ne ostavlja ravnodušnom (to će vam reći činjenica da sam ju slušala non stop jedno vrijeme bez prestanka), te je kao sam vrhunac albuma jer je najsnažnija i najdramatičnija pjesma na njemu.

OCJENA PJESME: 20/20

Slijedi još jedna balada, Itoshii Hito. Miliyah opet osjeća potrebu koristiti cheesy Engleske riječi na samom početku, iz nekog razloga, no nije ništa strašno kao u nekim drugim pjesmama. Ovo je dosta dosadno djelo, moram priznati. Cijela je pjesma dosta spora ili na granici mid-tempo. Iako refren pokušava biti dramatičan i emotivan, nekako ispada pretjerano i nezanimljivo. Jedna od najlošijih pjesama na albumu.

Novo mišljenje: I sada da napokon ispravim najnižu ocjenjenu pjesmu na albumu, Itoshii Hito, koja mi je prirasla srcu. Glas Miliyah je ovdje vjerojatno najbolji na cijelom albumu. No, i sama je pjesma predivna te je refren zapravo jako srceparajući, a versei su nevjerojatno emocionalni, te mi nekako ne ide u glavu kako sam mogla misliti da je ovo dosadna pjesma. Nešo prelijepo.

OCJENA PJESME 20/20

Yuushatachi, koja je bila i singl, je nekako uspjela dobiti moju pozornost, iako na prvih par slušanja zvuči veoma bland i dosadno. Svjedno, ova pjesma ima nekakvu toplinu u sebi, a pogotovo u riječima. Dakle, ima neku osobnost. Nekako mi se verse-i više sviđaju od refrena, koji nije loš sam po sebi, ali kao i većini pjesama na albumu nešto mu nedostaje. Ovo je sasvim ok pjesma za slušanje kada se hoćete opustiti, ali nešto posebnije od toga meni osobno nije.

Novo mišljenje: Za Yuushatachi bih mogla reći sve kao i za prethodnu pjesmu (naravno u to se ne ubraja staro mišljenje). Ono što me najviše hvata u ovoj pjesmi su riječi i vokalna izvedba od Kato. Cijela tematika pjesme je veoma lijepa i nešto s čime se lagano mogu povezati. Teško mi je opisati što osjećam dok slušam ovo djelo, nekako je veoma nostalgično. I napomena da je ovo vjerojatno jedna od najtežih pjesama za zavoljeti na albumu, čime i dužina pjesma doprinosi. No svejedno, ovo je tek još jedna epic pjesma na albumu, ako ju poslušate više od par puta.

OCJENA PJESME: 20/20

I za šećer na kraju dobivamo pjesmu UGLY. Ova pjesma je jedna od najboljih na albumu te barem zatvara album na odličan način. Ovo je lijepa akustična, te dosta emotivna pjesma. Riječi su najbolji dio, kao i refren. Refren, naime, na početku može zvučati dosta smiješno sa svim tim "ugly, lovely, honey, bunny", no svejedno taj dio je veoma catchy i jednostavno kada se priviknete samo želite pjevati taj dio opet i opet. Sviđa mi se poruka pjesme i stvarno me zna lagano razveseliti. Eto, stvarno nisam očekivala nakon toliko osrednjih pjesama nešto ovako dobro. No, svaka čast!

OCJENA PJESME: 20/20

Evo. Miliyah Kato inače uopće ne slušam. Iako sam odprije znala za nju, nisam htjela ništa probati od nje jer mi se njena diskografija činila kao nešto "plitko" te nešto što nije za mene. Razlog zašto sam odlučila poslušati ovaj album - su predivni coveri (iako je to valjda isto plitko od mene, ali svejedno - nisam mogla odoliti ovom slatkišu za oko). I drago mi je što jesam jer sam dobila par odličnih pjesama koje dosta slušam, a za ovo ostalo - barem znam da ništa ne propuštam. Naime, namjerno sam htjela recenzirat ovaj album baš zato što nije jedan od mojih najdražih. Inače znate da za sve dajem najviše ocijene, no ovdje sam vam dokazala da ne dajem svemu najviše bezveze. Ipak, ne mislim da sam dosta puta poslušala album da bih mogla dati objektivnu procjenu za sve pjesme. Možda nakon nekog vremena ću ih sve zavoljeti i smatrati ovaj album remek djelom. Kako bilo, ne mislim da ću poslušati njene starije albume - zato što mi se nazivi pjesama stvarno ne sviđaju (XOXO, BFF; blergh na sve to). Možda promijenim mišljenje, ali za sada to je to. Samo sam još htjela reći da Miliyah Kato VOLIM zbog njenih savršenih vokala. Definitivno je jedna od najboljih vokalistica u Jpop sceni i stvarno je samo njene vokale slušati samo po sebi zabavno. To je bilo jedno od veoma pozitivnih iznenađenja. Album je u redu, ništa posebno i mogao je biti bolje, no u redu je.

Novo mišljenje: S ovim albumom sam imala veoma čudno iskustvo. Prvih dva mjeseca u kojeg sam ga polagano slušala mi je bio jednom riječju bezveze i nekako previše "cheesy". I nakon tih dva mjeseca (u kojima su mi samo par pjesama bile dobre) sam se vratila na album opet i polagano su mi ostale pjesme počele biti dobre. Na kraju sam zavoljela sve pjesme - i to vidite sami koliko. Ovaj album je veoma emotivan i mogla bih reći deprimirajući za R'n'B album. Znate kako Namie inače ima puno dancy i nekada "egoističnih" pjesama na albumu, to ovdje potpuno nedostaje. Zapravo jedine pjesme koje bi mogla pripisati kao da su nešto za plesanje jest HEART BEATi Konya wa Boogie Back. Nije to za reći da album nema upbeat pjesama, ima ih u lijepom omjeru na laganije pjesme, no sve su dosta duboke i hladne. Što je po mojem mišljenju odlična stvar jer čini album veoma jedinstvenim. Sa svime time reći ću da ovaj album nisam prestala slušati još od prvog mjeseca i još uvijek ga slušam. A da me toliko album drži je iznimno rijetko. Istina, negdje u sredini svega toga sam album prestala slušati na par tjedana, no svejedno sam se vratila na njega i tad me "oborio s nogu". Ovaj album nudi puno više nego što se čini na par slušanja, i baš zbog te specifične dubine koju prvi put ne vidite album može zvučati nezanimljivo na početku. Kako bilo, ovo je vjerojatno najbolji jpop album 2012 (Miliyah ima sreće što Kalafina nije te godine izdala album).


OVERALL OCJENA: 20/20


2 komentara:

Anonimno kaže...

OMG obožavam ovaj album. Inače sam Miliyah Kato otkrio prije godinu dana i od tada preslušao sve njene albume. Nice review.
Mladen,
poz.

Mace kaže...

Puno hvala na komentaru! Moram i reći da mi sada album puno bolje zvuči i da bih mu sada možda veću ocijenu dala, no u svakom slučaju po mojem mišljenju je veoma dobar album.