srijeda, ožujka 07, 2012

[ALBUM]Namie Amuro - GENIUS 2000





















GENIUS 2000 je 3. album Namie Amuro, izdan 26.1.2000.

Make the Connection Complete je intro koji obilježava album na pomalo čudan, ali uklapajući način. Nije ništa poseban te kratko traje te služi kao uvod u sljedeću pjesmu.

OCJENA PJESME: 10/10

Prva pjesma na albumu je LOVE 2000. Oduvijek sam voljela epic te pomalo misterioznu atmosferu ove pjesme. Uistinu jest klasik, te jedna od pjesama koja obilježava njenu ranu diskografiju. Sviđa mi se pomalo drukčija kompozicija, a najviše riječi. Zvuči dosta grand i inspirirano, te uopće nemam primjedbi. Vokali od Namie možda nisu najbolji, ali ovo je bio početak njene karijere te je tako skoro na svakoj pjesmi. Riječi na Engleskom također mogu zvučati dosta corny, ali ako uzmemo u obzir cijelu brilijantnost pjesme, to nije bitno.

OCJENA PJESME: 10/10


RESPECT the POWER OF LOVE je po mojem mišljenju puno bolji klasik nego prethodna pjesma. Više je soul i ima puno snažniji refren od iste. Riječi su predivne, te jedan od glavnih razloga zašto toliko obožavam pjesmu. Naime, na album je stavljena potpuno nova verzija pjesme. Instrumenti su skroz izmjenjeni i moram reći da je verzija sa singla puno bolja. No svejedno, iako je glazba malo off na ovoj verziji, to ništa ne čini pjesmu manje epic. Jedini izmjenjeni dio koji mi se sviđa je sam kraj gdje je dodan lijepi klavir, ali osim toga ništa drugo nije baš poboljšano. Mislim da nova glazba dosta oduzima verseima, te mi se također ne sviđa produženi dio glazbe nakon jednog refrena pri kraju (kojeg nema u singl verziji). To me smeta, no bit pjesme je isti tako da ne želim zbog toga umanjivati ocjenu. Odličan klasik.

OCJENA PJESME: 20/20


Prije sam uvijek imala problema s pjesmom LEAVIN' for LAS VEGAS. Zvučala mi je toliko outdated i zastarjelo, te su mi kompozicija i melodija bile dosadne. Naravno, sada mi je ova pjesma jedna od najboljih na albumu (čak i bolja od prethodnih klasika). Obožavam taj sleek i bouncy feel u pjesmi, te posebne vokale koje Namie koristi ovdje. Cijela produckija je stvarno ace, i odlično je kako se miješaju riječi na engleskom i japanskom u refrenu (Namie pjeva na Japanskom a background vokali pjevaju na Engleskom u isto vrijeme). Takav način izvođenja u refrenu se koristi u dosta pjesama na ovom albumu. Za ovu pjesmu nemam nikakvih primjedbi jer je uistinu jedna od najboljih (ali treba dosta vremena da se zavoli, barem u mojem slučaju).

OCJENA PJESME: 20/20

Nastavljamo atmosferu pjesama 90-ih sa singlom SOMETHING 'BOUT THE KISS. Ovu pjesmu su također izmjenili, no ne toliko sa glazbom. Samo je nadodan jedan dio u kojem Namie repa, i iskreno stvarno odlično paše (iako Namie užasno izgovara jezik, no i u tome ima čari). Zapravo taj dio zvuči kao da je jedini climax u pjesmi. Refren je dosta repetitivan, no znajući da je to bio stil pjesama tih godina, uopće mi ne smeta. Ovo je još jedna od odličnih pjesama na albumu, te uopće ne vidim ništa loše u njoj. Jedna od mojih favorita.

OCJENA PJESME: 20/20

 Slijedi epic, te jedna od mojih najdražih pjesama od Amuro, a to je I HAVE NEVER SEEN. Također je izmjenjena kao i ostali singlovi na albumu. Mogu reći da mi je ova verzija mrvicu bolja od one sa singla jer obožavam efekt koji se dodaje vokalima u refrenu (čine pjesmu puno napetijom). Iako, ona sa singla zvuči puno elegantnije i tradicionalno. U ovom djelu se krije toliko predivnih osjećaja, da mi ni sve do sada nije dosadila (nakon 6 godina slušanja), te je mogu bilo kad slušati te osjetiti tu ljepotu. Riječi su također odlične te pašu uz glazbu, stvarajući odličnu atmosferu. Remek djelo.

OCJENA PJESME: 20/20

Slijedi više američka pjesma u zvuku, STILL IN LOVE. Stvarno neznam zašto toliko obožavam ovu pjesmu. Toliko je lagana, slatka i jednostavno prezabavna za slušati. Definitivno je grower, te bi vam sigurno zvučala čudno kad bi ju čuli prvi put. No za mene ovo je još jedna od mojih favorita na albumu jer je prepuna čari. Riječi i cijela atmosfera me uvijek razvesele, i nikako me ne smeta repetitivni refren jer je toliko kick-ass.

OCJENA PJESME: 20/20

MI CORAZON (TE' AMOUR) je prije uvijek bila moja najgora pjesma na albumu. Nekako mi se nije uklapao taj latin still te glas od Namie (i to koliko je outdated zvučala pjesma). Kao i sa LfLV, na kraju je i ova pjesma postala jedna od mojih favorita. Ima prelijepu temu riječi te je kompozicija stvarno odlična. Najviše mi se sviđa melodija i glazba koja odlično popraćuje strastvenu atmosferu pjesme. Potpuno uživam u njoj, te nemam primjedbi.

OCJENA PJESME: 20/20

Mijenjamo tempo sa pjesmom YOU ARE THE ONE. Prvo se pojavila kao b-strana singla SBTK, no u potpuno drugoj verziji. Ova je puno više soul, te mi se sviđaju muški vokali, zajedno sa vokalima od Namie. Mislim da su riječi ono što najviše pokreće pjesmu, te me lagano zna rasplakati. Obobžavam kako se na kraju pojačava dinamika i Namie pjeva sve jače, te zbog toga pjesma lijepo kuliminira. Još jedna od osobnih favorita (Namie me nikada ne zna razočarati).

OCJENA PJESME: 20/20

Jedina pjesma na albumu za koju mislim da nije toliko epic kao i ostale je KISS-AND-RIDE. Još uvijek ne mogu baš potpuno uživati u ovoj pjesmi, iako mi se sviđa chill i lagana atmosfera. Nekako mi je prespora i nema niti jedan epic dio ili nešto dobre riječi. Sveukupno, mislim da je super za opuštanje te sam ju uvijek više smatrala poput interlude-a koji zvuči dobro na albumu.

OCJENA PJESME: 8/10

I moja apsolutno najdraža pjesma na albumu je THINGS I COLLECTED. Prije naravno nisam uopće obraćala pažnju na nju jer je bila prespora i nekako dosadna na prvih par slušanja. No jednom dok sam ju slušala te obratila pažnju na riječi - BAM. Iz jednog trenutka se pretvorila iz dosadne balade u moju najdražu pjesmu na albumu. Taj trenutak sam plakala koliko me pjesma dirnula, i stalno mi se vrtila u glavi pjesma. Glas od Namie, riječi, te odlična melankolična atmosfera, kompozicija i glazba stvaraju ovo remek djelo. Najbolji dio mi je solo akustične gitare pri kraju, PREPUN je emocija te me uvijek preplavi nostalgičnim osjećajima. Također, način na koji pjesma predivno napreduje do kraja dodavajući background vokale na engleskom je fenomenalan. Sve dok pjesma polako ne nestane, ja sam utopljena u njenoj tuzi. Ovo je jedna od najpodcjenjenih pjesama ikad (nisam još čula nekoga da je rekao da mu se barem sviđa). Remek djelo.

OCJENA PJESME: 20/20

Nakon lagane atmosfere prelazimo u napetu NEXT TO YOU. Odmah ću reći da je ovo jedna od mojih favorita s albuma (neznam koja pjesma nije ali dobro), te mislim da mi je mrvicu bolja od SIL s kojom dijeli dosta sličnosti. Riječi su odlične te veoma ohrabrujuće, kao i kompozicija te zanimljiva glazba. Uvijek mi se lako uživjeti u pjesmu jer je puna boje i prezabavna je za slušati. Još jedna od najboljih pjesama na albumu.

OCJENA PJESME: 20/20

Ahh, ASKING WHY je tek još jedna najbolja od najboljih na albumu. Odlična atmosfera te riječi me potpuno utope u pjesmu. Čim Namie kaže "Why must I be the one to feel your pain?" na početku, znam da slijedi ova ljepota pjesme. Namie je napisala ovu pjesmu sama, te mislim da ju je čak kompozirala (što je čini posebnom u njenoj diskografiji znajući da rijetko kad piše svoje pjesme). Također mislim da je kuliminacija i ove pjesme savršeno obrađena, te je jednostavno epic.

OCJENA PJESME: 20/20

I zadnja puna pjesma na albumu, GIVE IT A TRY, zatvara album na odličnoj laganoj, ali nježnoj i pomalo bolnoj noti. Obožavam tematiku i ove pjesme, jer je stvarno slatka i nevina. Zbog te specifične atmosfere koju ima, i ovo je s vremenom postala tek još jedna od mojih favorita s albuma. Volim ju čak i previše.

OCJENA PJESME: 20/20

Album se zatvara outrom LOG OFF. Sastoji se većinom od laganog klavira koji lijepo zatvara ovaj savršen album. Iako je outro, traje čak do 2 minute. No ne mislim da moram previše objašnjavati o njemu.

OCJENA PJESME: 10/10

GENIUS 2000 uistinu jest genijalan album, no definitivno je grower. Ovo je od svih albuma koje sam ikada slušala, bio najteži za zavoljeti. Ne znam što je razlog tome, jer ovaj album rastura sve oko sebe. Uistinu jedan od najboljih albuma ikad, te ima posebno mjesto u mom srcu baš zato što mi je trebalo toliko dugo da ga prepoznat njegovu ljepotu.

OVERALL OCJENA: 20/20


Nema komentara: