četvrtak, veljače 16, 2012

[ALBUM]Akiko Shikata - Navigatoria


















Navigatoria je 1. komercijalni album Akiko Shikate, izdan 20.7.2005.

Intro Siren nas uvodi u album sa svojom božanstvenom i eteričnom atmosferom. Zvukovi valova su pomiješani sa prelijepim glasom Shikate koja uistinu zvuči kao sirena. Djelo je popraćeno laganim klavirom te stvarno prelijepo usklađeno. Sviđa mi se način na koji se stapa u slijedeću pjesmu.

OCJENA PJESME: 20/20

Titularna pjesma Navigatoria slijedi sa laganom akustičnom gitarom te kasnije se umiješa mandolina te violine. Mislim da je pjesma glazbeno prelijepo ukomponirana te ima određeni osjećaj koji nastavlja teći kroz cijeli album. Shikata pjeva sa svojim "dječjim" vokalima, što mislim da je veoma prikladno za ovakvo nježnu pjesmu. Melodija, pogotovo u refrenu je pomalo hipnotizirajuća, ali također i magična te predivna. Obožavam cijeli osjećaj i atmosferu koju pjesma predstavlja, te se jednostavno osjećam u potpunom miru dok ju slušam. Ovo je jedna od njenih najljepših pjesama.

OCJENA PJESME: 20/20

Sada ulazimo na veoma misteriozni teritorij sa pjesmom Suiren. Ova pjesma se sastoji od dosta jednostavnih instrumenata kao klavir, akustična gitara te bass gitara i udaraljke. Sa svime time, i opet nježnim vokalima Shikate, opet je predivno sastavljena u eterično djelo (za što većinom krivim prelijepu melodiju klavira koji zvuči pomalo odsutno). Djelo je opušteno kao i prethodno, te mi se sviđa to što slijede sličnu tematiku, iako drukčiju atmosferu. Također, melodija je opet dosta hipnotizirajuća kao što sam i napomenula u prethodnoj pjesmi, ali po mojem mišljenju puno više zanimljivija. Predivno djelo.

OCJENA PJESME: 20/20

Slijedi Nishikaze no Okurimono, koja me stvarno podsjeća na renesansu i srednjovjekovnu glazbu. Kompozicija je predivna te pjesma slijedi nježnu atmosferu prethodnih pjesama. Također se ne sastoji od nekih posebnih instrumenata kao što Shikata zna koristiti, ali opet djelo uspijeva biti toliko vanzemaljsko i eterično. Vokali su božanstveni, te ovo djelo sada stvarno obožavam, iako je prije bilo jedno od meni najgorih na albumu (jer sam ju smatrala dosadnom, ali sada shvaćam koliko sam ljepote zapravo propuštala).

OCJENA PJESME: 10/10

Vjerojatno najbolja pjesma na albumu, Hana Ki Sou, mijenja tempo albuma u dosta brži i življi. No opet uspijeva pratiti tematiku albuma. Refren je stvarno gdje ova pjesma najviše sjaji. Mislim da je dosta dramatičan te time stvarno mijenja dosadašnji stil pjesama albuma. Glazba je također odlično uklopljena te mi se sviđa harmonika u refrenu. Cijela pjesma je dosta simfonična, ali uz napeti refren, također obožavam kako pjesma završava sa misterioznim zvukom i izmjenama drukčijih vokala Shikate. Riječi su isto tako odlične i zaključak? Ovo je definitivno najbolja pjesma na cijelom albumu, zajedno uz još dvije.

OCJENA PJESME: 20/20

Nastavljamo epic atmosferu sa djelom HOLLOW. Ono što ću prvo reći je to da me dosta iznenadilo jer je ovo tehički metal pjesma. Na početku naime, zvuči dosta mirno i lagano, ali u isto vrijeme mračno. Dio prije refrena vas priprema u epic metal dio pjesme. Moram priznati da je atmosfera stvarno odlična te definitivno želim vidjeti više ovakvih pjesama od nje. Iako je totalno drukčiji žanr od ostatka albuma, ne skreće toliko sa teme istog, što je veliki uspjeh. Ono što je još zanimljivo je da u ovoj pjesmi pjeva na Engleskom, a ja to nisam primijetila sve dok zapravo nisam našla riječi (haha). Dok njeno izgovaranje istog je jedva razumljivo, barem pjesma dobiva još više misteriozni osjećaj jer nemate pojma što govori. Svejedno, to me nimalo ne smeta jer tako i onako teško će te pronaći japansku pjevačicu koja zna izgovarati sve na Engleskom bez problema. To na stranu, ovo je još jedna od tri najboljih pjesama na albumu, te svaka čast Shikati što je probala nešto sasvim drukčije. Definitivno je eksperiment uspjeo, te ovo mračno djelo stvarno zna zvučati strašno s tim način na koji ga Akiko pjeva.

OCJENA PJESME: 20/20



Slijedi Carnaval. Ova pjesma začudo nastavlja onu sporu i mirnu atmosferu pjesama koje su bile iza veoma napete HOLLOW. Podsjeća me dosta na Suiren jer je dosta mistična, ali u isto vrijeme nekako i pomalo napeta. Teško je za objasnit. U ovu pjesmu mi se prije bilo stvarno teško uživjeti, ne znam ni sama zašto. Sada kada ju slušam mi zvuči puno zanimljivije te mi se sviđa atmosfera, i mogu vidjeti koliko je Shikata dala što se tiče kompozicije za ovu pomalo melankoličnu pjesmu. Ima taj neki osjećaj izgubljenosti, te mi je zbog toga pjesma postala stvarno odlična.

OCJENA PJESME: 10/10

Naime, Sorriso razbija sve mirne pjesme na albumu sa svojom predivnom spokojnom atmosferom i ljepotom koja nikad ne prestaje teći ovim djelom. Vjerojatno je najmirnija na albumu, te je pjevana na Talijanskom jeziku. Ne moram ni govoriti koliko su vokali od Shikate odlično usklađeni te pridodaju toj magičnoj atmosferi zajedno sa vanzemaljskom glazbom. Stvarno sam na spokoju dok ju slušam, i mislim da je jedna od njenih najboljih pjesama. Da napomenem, sastoji se samo od klavira i Irske harpe.

OCJENA PJESME: 20/20

Sora no Akane, Sora no Ao je vjerojatno jedna od najslađih djela na albumu. Shikatini vokali su još više "dječji" nego prije, te riječi samo pridodaju toj nevinoj atmosferi. Ovdje opet možemo čuti harmoniku koja je odlično uklopljena u djelo. Kada ju slušam osjećam tu laganu sreću i mir, te je stvarno nešto predivno ova pjesma. Uopće nemam primjedbi.

OCJENA PJESME: 10/10

Slijedi jazzy inspirirana La Corolle. Ova pjesma na Francuskom jeziku dosta mijenja nevinost prethodne u pomalo strašnu atmosferu. Uz sve uobičajene instrumente sastoji se još i od saksofona. Cijelo djelo je uz to što je pomalo creepy veoma mirno i sporog tempa, kao i većina albuma. No to ne sprječava moje potpuno uživanje u njoj. Vokali Shikate zvuče još lijepše kad pjeva na ovom jeziku, te je i ovaj jazz eksperiment stvarno uspjeo (možda zato što sam i ja sucker za takvu vrstu glazbe, ali svejedno).

OCJENA PJESME: 10/10

Pjesma Makeda ~Queen of Sheba~ zvuči više kao njene ostale tradicionalne pjesme, ali opet je veoma različita od istih jer ima po sebi zalijepljenu atmosferu ovog albuma. Što je opet, stvarno odlično. Refren je totalno epic, to odmah moram priznati. Glazba i kompozicija su gotovo perfektni, kao i vokali Shikate. Ova pjesma zvuči kao nešto iz dalekih i zaboravljenih naroda, te pohvaljujem ovu savršenu pjevačicu što može ovakvo nešto izmisliti.

OCJENA PJESME: 20/20

Prvo ću reći da sam oduvijek ovaj album smatrala njenim najgorim. Bio mi je toliko dosadan da sam ga uvijek izbjegavala slušati. Naime, pošto sam bila ogroman obožavatelj (i još jesam) njenih albuma kao RAKA i Harmonia, natjerala sam se da ga počnem svaki dan slušati i na kraju me magiju istog toliko uhvatila da sada mislim da je jedan od najboljih. Sve uz to, zapravo cijeniti ovaj album je uistinu težak posao. Čak i oni koji su navikli na njenu suvremenu klasičnu i srednjovjekovnu glazbu imaju puno problema s njime jer ima dosta puno žanrova umiješanih. Nekima se ne sviđaju ti žanrovi, a drugi smatraju album dosadan zbog zapravo nečega u čemu bi album trebao najviše sjajiti. Na kraju krajeva, drago mi je da sam dala više prilika albumu jer sam napokon shvatila u čemu je kvaka njegovoj briljantnosti. Definitivno ne preporučujem ovaj album onima koji žele nešto catchy, jer u ovom albumu toga uopće nema (osim možda HOLLOW). Ali za one koji žele povećati svoje glazbene vidike i koji nalaze ljepotu u laganim kompozicijama, definitivno ga preporučujem.

OVERALL OCJENA: 20/20


Nema komentara: