nedjelja, veljače 10, 2013

[ALBUM]Mai Kuraki - touch Me!


touch Me! je 8. album Mai Kuraki, izdan 21.1.2009.

Album se otvara titularnom pjesmom touch Me!. Prvo što ću reći je to da je ovo definitivno jedna od njenih najboljih pjesama ikada. Iako, na prvih par slušanja će vam vjerojatno zvučati veoma čudno i "jeftino" zbog intro-a, no ova pjesma je nešto puno dublje tako da se ne trebate zavarvati s mislima da je ova pjesma "jeftina". Svaki dio u pjesmi je odlično odrađen, od misterioznih i "mračnih" verse-a, do agresivnijih i brzih refrena, i odličnog instrumentalnog dijela u bridge-u. Ova pjesma je živi dokaz da repetitivni refren nije uvijek loš, nego sasvim suprotno. Ponavljanje refrena samo jača pjesmu te samo pridodaje tuzi i frustraciji o kojoj je ova pjesma. Riječi su, ipak, najbolji dio ovog djela. Mogu se interpretirati, naravno, na mnogo načina, no moja interpretacija ove pjesme je definitivno da je o frustraciji koja nastaje kada je nekome onemogućeno povezivanje sa ljudima. Uglavnom, o tolikoj izolaciji i usamljenosti koja pjevačicu tjera da viče "touch Me!" kroz refren. Naravno, "touch Me!" u ovom kontekstu označava želju da netko dopire do njenog srca, ili da joj "dodirne dušu". Svakako, može i nositi više doslovno značenje, no tu je lijepota različitih interpretacija. No, za mene je ovo definitivno pjesma iznimne dubine u kojoj svaku rečenicu možete dobro analizirati i povezati se s pjesmom na svoj način. Mai stvarno treba pisati više ovakvih stvari.

OCJENA PJESME: 20/20

Flow se nastavlja dosta čudno sa Ichibyou Goto ni Love for you. A nastavlja se čudno jer je ovo definitvno suprotna pjesma od prethodne u svakome pogledu. Ovo je vesela, energetična ljetna pjesma koju je izdala kao singl. U ovoj pjesmi stvarno uživam, veoma je brza i upbeat, sa čvrstim refrenom. Također mi se sviđa način pjevanja "zvanje-odgovor" kojeg izvodi u refrenu. Stvarno se ne mogu sjetiti slične pjesme u njenoj diskografiji, osim Feel fine! sa njenog trećeg albuma. Nemam nikakvih primjedbi, stvarno. Savršena ljetna pjesma.

OCJENA PJESME: 20/20

Nastavljamo album sa veoma upbeat Break The Tone koja je jedna od mojih najdražih na albumu. Razlog zašto toliko obožavam ovo jest zato što ima ogromnu količinu "attitude-a", te jednostavno razbija sve mid-tempo pjesme na albumu. Album je definitivno trebao imati više ovakvih dragulja, no svejedno. Ovo je veoma agresivna pjesma (znate koliko takve volim), te Mai na kraju čak i kaže "If you don't like it, it's too bad", što je vjerojatno najbolje korištenje Engleskog jezika u jpop pjesmi samo zato što Mai zvuči tako badass kada to kaže. U verse-ima Mai pjeva uz akustičnu gitaru što je lijepo za čuti, te stvarno cijeli flow i kompozicija pjesme je savršena. Bridge samo još lijepše začini cijelu pjesmu te nemogu naći niti jedan loš dio u pjesmu. Favorit.

OCJENA PJESME: 20/20

Sada prelazimo na retro Yume ga Saku Haru. Ova pjesma je jednostavno uživancija za uši, najviše zbog odlične produkcije i glazbe. Ovo djelo me uvuče u svoju jedinstvenu atmosferu i lijepu melodiju, toliko da sam je jedno vrijeme dva sata držala na repeat. Definitivno je nešto drukčije u diskografiji, što se, izgleda, događa dosta u zadnje vrijeme. Drago mi je da Mai eksperimentira puno više u zadnje vrijeme nego što je prije, jer je ova pjesma pun pogodak. Također, mislim da su stvarno dužinu pjesme pogodili jer (iako sam ju stalno držala na repeat neko vrijeme) da je malo duža ili kraća to mi nekako ne bi pasalo. Također, bila je singl.

OCJENA PJESME: 20/20

I can't believe you !! slijedi sa dosta lijepim flowom od prethodne pjesme. Pomalo je i slična u zvuku istoj, no nije toliko snažnog retro utjecaja i dosta je sporija. Ova pjesma je tek još jedna od favorita na albumu jer je jednostavno toliko prokletko "slick" i savršene produkcije. Još jedna koja daje totalan užitak mojim ušima te koju želim stalno puštati na repeat. Obožavam i vokale od Mai koji stvarno savršeno stoje uz ovakvu vrstu glazbe. I način na koji kaže i naglasi "Do you know I can't believe you?" je magičan.

OCJENA PJESME: 20/20

Sada prelazimo na najsenzualniju pjesmu od Kuraki, a to je Secret Lover. Ovo djelo dosta liči po stilu na prethodnu pjesmu, što nije ni čudno jer je od istog stvaratelja. Može za neke koji ne preferiraju mid tempo i sporiju glazbu zvučati dosadno, no ova pjesma je stvarno prepuna senznacija i zbog toga je meni osobno prezabavna za slušati svaki put. Sviđa mi se lagani dodatak akustične gitare u refrenu jer samo poboljšava atmosferu, te Kuraki stvarno pjeva na odličan način, definitivno ne na onaj nježan i anđeoski način kao na OVER THE RAINBOW baladama, no svejedno na prilično umirujući način. Odlična pjesma.

OCJENA PJESME: 20/20

Sada prelazimo na kratak dio pjesama koje baš ne dolaze na istu razinu kao prethodne. Hello! mi je uvijek zvučala kao da joj nešto veliko nedostaje. Svejedno, pjesma ima prelijepo otvaranje i umirujuće vere-se (a i nekako se lijepo nadovezuje nakon opuštajuće Secret Lover) popraćene lijepom skladbom klavira. Refren je dio gdje sam se malo razočarala, neznam ni sama zašto jer zna zvučati dosta insiprirajuće i pomalo "otherworldy" i sve u svemu dosta je lijep. Sada mi je pjesma puno bolja nego prije i uživam dok je slušam, no opet ne toliko kao i prethodne.

OCJENA PJESME: 10/10

Singl 24 Xmas time slijedi, te nije nešto bolja pjesma od prethodne. Veliki problem koji sam imala kod ove pjesme je da zvuči dosta cheesy što sa riječima, što sa glazbom i tim reperom. A nije imala nikakve pozitivne kvalitete koje bi ju spasile te je zvučala kao da se rasteže dalje i dalje. Naravno, sada se moje mišljenje promijenilo i mislim da je ova pjesma dobra, no ne i pretjerano dobra. Verse-i ipak imaju malo šarma te cijela pjesma naposlijetku i ima nekakav poseban zvuk. No, definitivno nije jedna od "epic" pjesama s albuma.

OCJENA PJESME: 10/10

Napokon prelazimo na jednu od mojih apsolutno najdražih pjesama na albumu, a to je Catch. Ova pjesma je jedina na albumu koja zapravo prati tematiku naslovne pjesme, te je zapravo smatram kao blizankom od touch Me! Iskreno, bilo mi je žao što Kuraki nije zapravo fokusirala album na temu o kojoj pjeva u naslovnoj pjesmi i u Catch, no svejedno i ovako smo dobili odlične pjesme tako da nezna da li bih njih htjela mijenjati. Kako bilo, za Catch mogu reći sve što sam napisala za tocuh Me!. Pjesme su po riječima i tematici stvarno slične, te govore o istoj stvari o kojoj sam pisala na prvoj pjesmi na albumu. Catch je zapravo puno dramatičnija i "očajnija" u opisivanju tih osjećaja. Stvarno moram reći da je refren predobar, te je definitivno sjajeća točka ovog albuma. Uplitanje Michaela Africka u bridge-u ovog djela mi nije uopće smetalo, iako na početku može malo zvučati malo off. U svakom slučaju, brilijantna pjesma koju se nikako ne smije propustiti!

OCJENA PJESME: 20/20

Sada slijedi singl i balada You and Music and Dream. Ovo djelo je teško za zavoljeti na prvih par slušanja, no definitivno je jedna od najviše grandicioznih balada od Kuraki. I ovdje možemo čuti Africka u pozadini i ovdje puno bolje paše nego u prethodnoj pjesmi. Glazba je dosta jednostavna sa violinama i laganim klavirom. Iako dok ju slušate imate osjećaj da je izašla iz bajke, ovdje definitivno nešto nedostaje da slušatelju da poticaj da ju ponovo sluša. Svejedno, ovo je odlična pjesma kojoj nedostaje čari da bude savršeno što je šteta, no i to je u redu.

OCJENA PJESME: 10/10

TOP OF THE WORLD, cover od The Carpenters, je jedna od meni omiljenijih pjesama na albumu. Da se razumijemo, nikada nisam čula original prije, tako da je ova pjesma bila pozitivno iznenađenje i stvarno mi se sviđa verzija od Kuraki. Također, Mai ovo izvodi odlično, a pogotovo me je njen Engleski iznenadio i mislim da se u ovom coveru može najbolje vidjeti koliko joj se isti poboljšao. Ova pjesma, iako je kratka, stvarno ima čari i jednostavno zvuči pre pozitivno i veselo da bi ju nekako ignorirala na albumu. Možda i malo zvuči izvan mjesta na albumu, no meni je definitivno drago što je ovu pjesmu odlučila staviti na album.

OCJENA PJESME: 20/20

I na kraju albuma imamo Yume ga Saku Haru -remix-. Dok sam se stvarno brinula kako će ovaj remix zvučati, na kraju ispada da mi je definitivno drago što je uključen na album. Zvuči nevjerojatno "dreamy" i izvan svijeta što znate da obožavam. Kuraki ponavlja lagano dijelove riječi (no ne pjeva cijelu pjesmu ni približno, što mislim da je odlično), te vas jednostavno cijeli remix poziva u duboki trans. Mislim da album nije mogao dobiti bolji zatvarač od ovoga, totalno savršenstvo. Tokunaga, bravo.

OCJENA PJESME: 20/20

touch Me! je definitivno odličan album, i iako bi mi bilo draže da je većina pjesama zapravo pratila tematiku titularne pjesme, to mogu oprostiti jer su sve pjesme, kakve god da jesu, odlične. Moram priznati da mi je stvarno bilo teško zavoljeti ovaj album, možda čak i toliko teško koliko i GENIUS 2000 od Namie, neznam razlog, no nekako na prvih par slušanja pjesme znaju zvučati dosadno. Što, naravno, uopće nije slučaj jer ovaj album skoro mogu nazvati i remek djelom. Definitivno jedan od mojih najdražih od Mai.

OVERALL OCJENA: 20/20



Nema komentara: