subota, ožujka 17, 2012

[ALBUM]Ayumi Hamasaki - Party Queen





















Party Queen je 13. (sveukupno 15.) album Ayumi Hamasaki, izdan 21.3.2012.

Album se otvara titularnom pjesmom Party Queen. Kao i očekivano, ovo je "party" tip pjesme koja se sastoji većinom od elektro glazbe. Dosta je dancy i upbeat, no mislim da nešto glazbi stvarno nedostaje jer zvuči dosta prazno, te mislim da je mogla biti puno bolja. Moram reći da je Ayumi prije imala puno bolje pjesme ovakvog tipa, tako da mi ne ostavlja nikakav poseban dojam nego samo "moglo je biti bolje". Ipak, nakon nekog vremena slušanja moram reći da je pjesmu stvarno zabavno slušati kad ste u raspoloženju za ovakvno nešto. Također, mislim da su dijelovi prije refrena najbolji u pjesmi. Sve u svemu moglo je biti bolje prema njenim standardima, ali je i ovo dobra pjesma.

OCJENA PJESME: 8/10

Atmosfera se mijenja u pomalo rock sa pjesmom NaNaNa. Prvo što ću reći je da je ovo odlična pjesma, sa predobrom glazbom, riječima i kompozicijom. Više je "fierce" u zvuku, uopće nije slatka i svijetla (kao što naziv može nametati), te to stvarno obožavam. No naravno, uvijek mora biti nešto što uništi pjesmu. A to je "repanje" Timothy Wellard-a za koje nemogu reći da ne paše pjesmi, ali ipak ne razumijem zašto je baš morao preokrenuti cijelu pjesmu da zvuči cheesy i glupo sa tim skoro retardiranim riječima (na Engleskom naravno). Nije ništa novo u Jpop svijetu iskreno, ali mi je baš zato dosta takvih bisera koji misle da dodaju nešto pametno pjesmama. Obožavam cijelu pjesmu osim tih dijelova i iskreno bez njih (ili možda samo da su riječi promijenili) bih dala pjesmi epic ocjenu, ali kad su je već MORALI uništiti.

OCJENA PJESME: 10/10

Shake It♥ nastavlja istu atmosferu prethodne pjesme. Također je rock i definitivno više edgy od prethodne pjesme. Ima skoro pa i agresivne ali i zabavne refrene, uz jednako odlične verse-e što je veoma pohvalno. Veoma je catchy, te mi se sviđa fierce način na koji Ayumi pjeva u ovome. Također ima jedan dio kojeg obožavam (totalno kratak dio) točno prije zadnjeg refrena koji zvuči out of place ali je svejedno odličan dodatak i mislim da je trebao biti duži. Zbog te odlične atmosfere koji ima, mislim da definitivno zaslužuje dobiti epic ocjenu, i zato što je definitivno moja najdraža pjesma na dance dijelu albuma. NaNaNa bi definitivno zaslužila to mjesto da nema u njoj znate već čega.

OCJENA PJESME: 20/20

Završavamo dancy dio albuma sa interlude taskebab. Po mojem mišljenju, ovo je još jedan od njenih odličnih interlude-a, bez obzira na to što jedan dio samplira jednu pjesmu Daft Punk-a. Dosta je rocky te nekako zvuči epic, pogotovo pri kraju, no opet, nije nešto ground-breaking.

OCJENA PJESME: 10/10

Pjesmom call prelazimo na dio rock balada albuma. Pjesma me na početku dosta podsjećala na Last Links (osobno pjesma koju ne volim previše), te nije ostavljala neki snažan dojam na meni i zvučala je pomalo dosadno. Nikako nisam obožavatelj "yeah yeah" dodataka u refrenu i nakon. A sada na dobre stvari. Riječi su naravno kao i uvijek odlične te pomalo veselije od ostalih mid-tempo balada na albumu. Također je i cijela atmosfera puno lakša i pomalo heart-warming. Nakon dosta vremena slušanja, mogu reći da je ovo stvarno grower koji na kraju krajeva ostavlja stvarno dosta topline u meni kad ju poslušam, te je stvarno lijepa pjesma.

OCJENA PJESME: 10/10

Letter je vjerojatno moja najmanje draga pjesma na albumu. Sve je zbog pomalo neispirirane kompozicije i riječi koje nisu baš po mojem ukusu (pola jesu, pola nisu). Mislim da je mogla biti puno bolja da su je malo "ispolirali" i možda promijenili melodiju u verse-ima. Refren isto tako nije ništa posebno, osim zadnjeg dijela "ganbatte ganbatte, kakkowarukute mo, sonna kimi ga suki", koji je prelijepi kad se prevede te samo ta rečenica ostavlja nešto u meni. Moglo je biti bolje ali je definitivno solidna pjesma.

OCJENA PJESME: 7/10

Sa veoma tužnim violinama i mračnom atmosferom ulazimo u pjesmu reminds me. I napokon smo došli na jednu od prvih epic pjesama na albumu. Ono što nemogu dovoljno naglasiti o ovoj pjesmi su njene riječi. Toliko su emotivne, istinite i mogu se povezati s njima na svoj način. Pjesma ima dramatičan i depresivan osjećaj u kojeg se utopim dok ju slušam. Također, moram napomenuti taj savršeni solo gitare u pjesmi. Ayumi pri kraju pjesme stvarno dosta puta ponavlja dio sa "la la la la la la la", inače bih mislila da samo želi potpuniti pjesmu s nečim pa nema ideja s čim, no u ovom slučaju to stvarno funkcionira i čini pjesmu još dramatičnijom i emocionalnijom. Obožavam i zadnju rečenicu u pjesmi koja ju zatvara. Svaka čast, jedna od favorita na albumu.

OCJENA PJESME: 20/20

Epic dio albuma se nastavlja sa Return Road. Sve što sam napisala za prethodnu pjesmu doslovno bih mogla iskopirati i zaljepiti ovdje jer mislim da su dosta slične, ali opet i različite po tome što je ova pjesma puno više tužnija i dramatičnija. Kad sam prvi put čula da svi hvale pjesmu misla sam da pretjeruju jer nije ništa posebno, ali sam se varala. I moram se složit sa većinom ovaj put, ovo je jedna od najboljih pjesama na albumu. Otvara se orguljama, te i u pjesmi nakon refrena ih isto možemo čuti, kao i na kraju. Još bolji dio nalazi se u bridge-u koji zvuči veoma napeto (i zvuči kao da netko razbija klavir, haha). Djelo mi također daje veoma dubok nostalgičan, ali bolan osjećaj. Kraj pjesme je preodličan jer cijela pjesma kulminira i prelijepo se zatvara. Jedino što me smeta je u bridge-u kada Timmy počne pjevati "oooo", jer stvarno ne paše i zvuči cheesy. Osim toga, sve što imam za reći je: epicness attacks!

OCJENA PJESME: 20/20

Niti me slijedeća pjesma, Tell me why, uopće ne razočarava. Na početku može zvučati malo off, no stvarno je jedna od najemotivnijih i prelijepih pjesama. Riječi su najbolji aspekt pjesme, i uvijek me uspije rasplakati. Bridge je predobar, napet, i obožavam dodatne raznih instrumenata u pozadini. Refren je najbolji dio, dok sam mislila da su verse-i mogli biti milijun puta bolji. Svejedno, nemogu prestati slušati ovu pjesmu i još je jedna od favorita s albuma, iako je cover.

OCJENA PJESME: 20/20

Slijedi interlude koji prekida predivne emocionalne balade koje smo imali sve do sada, a cup of tea. Dosta me iznenadio jer miješa elemente dubstepa, violine i elektro glazbe. Stalno mijenja atmosferu, za što mislim da je izvedeno odlično. Još jedan od odličnih interlude-a, ali nije previše poseban za epic ocjenu.

OCJENA PJESME: 10/10

Wow, wow, wow, WOW. Ovo stvarno nisam očekivala od Ayumi, no pjesma the next LOVE je najbolji eksperiment koji je ikada imala. Jako sam iznenađena što je odlučila probati jazz. Da, dobro ste čuli. Vjerojatno se već vidi koliko obožavam taj žanr po cijelom entuzijazmu kojeg pokazujem, ali STVARNO. Čim je pjesma počela sa svojim grandioznim i misterioznim otvaranjem, sva sam se skamenila jer sam bila u šoku od toga što čujem. Znam da je ovu pjesmu kompozirao Timothy Wellard, kojem moram priznati da je napravio savršen posao. Zbog ove (i sljedeće) pjesme mu mogu oprostiti na njegovom užasnom repanju u jednoj od prvih pjesama. Iskreno, dok sam slušala preview od refrena pjesme mislila sam da će biti bleh jer je zvučala kao Pride, no skroz sam se prevarila. Sada više uopće nemogu povezati ovu pjesmu s tom. Možda sam i malo previše biased prema ovoj pjesmi jer me ova vrsta glazbe podsjeća na jedne od mojih najdražih video igara (L.A. Noire i Mafia II). Tako da sjfksdfkasjdfkaj. No ozbiljno, sav moj bias na stranu, ovo je stvarno izvanredno kompozirano i preodlično te neizmjerno zabavno za slušanje. Hoću još ovog savršenstva.

OCJENA PJESME: 20/20

I moja želja se ispunila sa Eyes, Smoke, Magic. Pogodili ste, isto je jazz i zvuči više kao "burlesque showtune". Također ju je kompozirao "Timmy", te je nemogu reći da li smatram ovu pjesmu boljom od prethodne, vjerojatno ne, ali ovaj eksperiment nije manje epic od iste. Ovo djelo nema taj misteriozni osjećaj, ali ima svoju odličnu atmosferu i obavlja svoj posao predobro. Većini obožavatelja se ova pjesma ne sviđa, ali ja kažem, screw them. Svaka čast na odličnim eksperimentima.

OCJENA PJESME: 20/20

Serenade in A minor je moj najdraži interlude na albumu. Sastoji se samo od orkestre i jednostavno je nešto najdivnije što sam čula. Stvara prelijepu atmosferu i osjećaj melankolije, te nas divno uvodi u zadnju pjesmu na albumu.

OCJENA PJESME: 20/20

Mislim da boljeg zatvarača nema od pjesme how beautiful you are. Čim je izašla kao digitalni singl znala sam da ću je obožavati, i još uvijek ju obožavam. Toliko je atmosferična i prelijepa balada da nemam riječi za to opisati. Timmy je također kompozirao i ovu pjesmu, te zbog toga mu još više opraštam za druge neuspjehe u albumu. Na kraju djelo postaje sve napetije i savršeno se zatvara, te mislim da je ovdje zborski glas od Timmya odlično pasao. Iznimno lijepa balada.

OCJENA PJESME: 20/20

Party Queen je dobio stvarno veoma pohvaljujuće komentare, dok sam ja malo na strani sa istima. Nemojte me krivo shvatiti, većina pjesama ima odličnu i dosta ih ima epic ocjenu, ali ovaj album mi je nekako slab kada ga usporedim s njezinim starijim radovima. Možda je to jer nije bilo singlova, ili što se jednostavno nisam još navikla na njega skroz. Album je odličan, tu nema nijakanja, i veoma je lagan za slušatelje i "listener friendly". Svejedno, ovo je jedan od njenih najgorih albuma zajedno sa I am... i Duty (koje opet obožavam, ali u usporedbi sa drugima su skoro ništa). Mislim da kao cjelina ne zaslužuje najveću ocjenu, no opet jer ima dosta epic pjesama mislim da i zaslužuje. Za sada ću dati albumu ocjenu 10/10 jer mislim da nije fer prema ostalim 20/20 albumima koji to uistinu zaslužuju. Mada se već vidimo kako se vraćam i ispravljam ju na 20/20. Odličan album, eksperimenti su pogotovo uspjeli, ali sa određenim ostalim pjesmama je mogla i bolje. Također, coveri su UŽASNI.

OVERALL OCJENA: 10/10


















1 komentar:

Anonimno kaže...

Ne mogu vjerovati da netko kod nas uopće zna za Ayu, a kamoli da piše recenzije i to tako detaljno...... ganbari! Vidim da baš ne voliš Timmya :-) Tako nitko nije volio ni Peco, a ni meni ona nije bila nešto posebno, ali ipak mi nedostaje s obzirom da joj je ona radila koreografiju od skoro samog početka. Ja većinom gledam njene live izvedbe. Zašto ne bi recenzirala i njene koncerte (CDL i turneje)? (JJJ)