nedjelja, prosinca 16, 2012

[ALBUM]Mai Kuraki - OVER THE RAINBOW

 
OVER THE RAINBOW je 10. album Mai Kuraki, izdan 11.1.2012.

Album se otvara singlom Strong Heart, koji je bio jedini "upbeat" singl u cijelom albumu. Pjesma odaje snažan i ohrabrujući osjećaj, te je veoma uplifting. Dosta je i catchy i uhvati vas njena zanimljiva melodiju čim ju čujete. Jedna je od onih pjesama koja vas bodri da se zauzmete za sebe, i u tome dijelu je stvarno odlična inspiracija. Stvarno nemam nikakvih primjedbi, odlične je kompozicije te niti u jednom trenutku nije dosadna. Odličan otvarač, da nadodam. Prvi put kada čujete ovo djelo možda će zvučati pomalo cheesy i kao tek još jedna obična pop pjesma (što nije), no kasnije vam priraste ako znate riječi i ako se možete povezati s njom.

OCJENA PJESME: 20/20

another day*another world nastavlja upbeat atmosferu, te je stvarno jedna od pjesama koja se doista ističe u njenoj diskografiji (pa, barem u novijoj koju sam i poslušala). Dosta je agresivna i brza, a također su me iznenadili vokali od Mai koji su inače jako nježni i tihi, a u ovoj pjesmi pjeva tako duboko i agresivno. Jedna je od mojih favorita s albuma, te ima predobre riječi. Daje veoma živahan i borben osjećaj, puno agresivniji od prethodne pjesme. No lijepo je napomenuti kako su obje pjesme dosta slične tematike. Također ono što mi se iznimno sviđalo u ovom djelu su odlični background vokali i sama produkcija cijele pjesme. Sve je bilo odlično izvedeno te se nekada nađem da umjesto glavne melodije u refrenu pjevam zajedno sa background vokalima i harmonizacijom. Svaka čast na ovome, jedna od najboljih pjesama Mai Kuraki općenito.

OCJENA PJESME: 20/20

Vesela さよならは まだ言わないで ~album ver.~ nastavlja album. Ovo djelo je stvarno prepuno pozitive i sasvim je na strani svijetla. Dakle nema nikavog tužnog, no na površinu neprimjetnog značenja kojeg sam mogla primjetiti u dosta pjesama u zadnje vrijeme. Naravno, to ovisi kako tko interpretira pjesmu, jer je ipak dosta nostalgična, pogotovo zbog riječi. Znam se dosta puta jako uživjeti u pjesmi i stvarno uživam u njenoj nevino-sretnoj atmosferi. Još jedan od osobnh favorita na albumu. Ova albumska verzija je stvarno odlično nadopunjena kada ju usporedimo sa singl verzijom. Iako, sama singl verzija je odlična za slušati iako je nekako prazna kada ju usporedimo sa ovom. U albumskoj verziji su nadodane harmonizacije i pojačani te promjenjeni instrumenti. Nekada iskreno ne znam reći koja mi je verzija bolja jer u obje jednako uživam.

OCJENA PJESME: 20/20

Nastavljamo apsolutnu happy atmosferu sa pjesmom Stay the same. Veoma je slatka i nježna, te iako zvuči dosta cheesy na prvih par slušanja, njena atmosfera i tematika vas uvjere kako je ovu pjesmu totalno vrijedno slušati. Riječi su, kao i u skoro svim ostalim pjesmama na ovom albumu, veoma ohrabrivajuće i pozitivne. Iako pjesmu stvarno volim, kada ju usporedim sa ostalim remek djelima na albumu, čini se pomalo lack-luster i dosta dugačko. Također je rijetka pjesma na albumu za koju stvarno morate biti raspoloženi za slušanje, jer ako niste samo će vam ići na živce. Kako bilo, odlična pjesma sa predivnim nježnim vokalima od Mai.

OCJENA PJESME: 10/10

Kada već spominjemo remek djela, Your Best Friend nije samo meni najdraža pjesma na albumu, već vjerojatno i nadraža pjesma 2011, a moglo bi se i reći ikad. Ovu sam pjesmu "randomly" poslušala u vrijeme kada nisam uopće slušala Mai Kuraki (samo sam znala i voljela 2 singla i to je to), te mi na prvih par slušanja (naravno) nije zvučala ništa posebno. No pošto sam ju stalno slušala na repeat iz nekog razloga dok sam čitala neki strip na internetu (na kojeg me ova pjesma stalno sada podsjeća), nešto je odjednom kliknulo te sam postala zaluđena njenom nježnoćom, kao i nježnoćom vokala od Mai Kuraki. Njeni vokali u ovoj pjesmi su mi bili (i sad su) nešto najljepše što sam čula. Ne šalim se. Sa time svime na stranu, ova pjesma je za mene blago rečeno raj. Osjećala se ja sretno, tužno, nostalgično, užasno, i "stavite bilo koju ljudsku emociju ovdje", ova pjesma bi donjela mojoj duši spokoj i mir kao ništa drugo. Uopće ne pretjerujem. O riječima neću ni govoriti, predivne su i tješe me bolje od bilo čega drugoga. A za glazbu nemam riječi jer kao da je poslana sa nebesa. Pjesma traje skoro 6 minuta (na što se neki i žale jer im je "dosadna"), ali meni nebi ni smetalo da traje 20 minuta. Vrijeme jednostavno nije pojam kada dođe do ove pjesme. Ne želim duljit više jer bih mogla napisati dvije stranice samo za ovu pjesmu. Sve je rečeno.

OCJENA PJESME: 20/20

Mou Ichidou slijedi i ironično je moja najmanje voljena pjesma sa albuma. Ovo je dosta obična jpop balada te iskreno nema ništa posebno u njoj. Ima dosta uobičajenu kompoziciju i nezanimljivu melodiju. Iako je način na koji Mai pjeva ovo djelo dosta emotivan, nemogu se uživjeti u pjesmu. Iako opet, iz nekog razloga dok ju slušam nešto ima u njoj pa ne umirem od dosade. Stvarno je jedina pjesma na ovom albumu za koju mogu reći da zvuči neinspirirano i kao filler. Svejedno, ok je za slušati u kontekstu albuma, no samu za sebe baš i ne.

OCJENA PJESME: 7/10

No, album se totalno popravlja pjesmom Brave your heart. Ovo je još jedna od odličnih balada, a pjeva ju zajedno sa kineskim pjevačem Alex Ru. Nemogu reći da su vokali od spomenutog pjevača savršeni te da se uklapaju sa vokalima od Mai, no to nije uopće bitno jer je djelo stvarno predivno i dirljivo. Ima poseban zvuk te je atmosferična, ali naravno ništa što odskače od same tematike albuma. Opet, usproedivši je sa ostalim remek djelima na albumu, nekako kao da joj mrvica nečega nedostaje. To je sve što imam za reći za ovu pjesmu.

OCJENA PJESME: 10/10

No album nas opet vodi u raj sa još jednom kompozicijom Giorgio Cancemi-a, Sun will shine on u. Isti skladatelj je stvorio Your Best Friend, te iskreno sve što sam napisala za spomenutu pjesmu mogla bih samo kopirati ovdje. Obje pjesme su veoma slične, i u riječima, glazbi, te vokalima Mai Kuraki. Mai ovdje opet koristi svoje božanstvene visoke vokale te je to samo jedan od najvažnijih stvari koje čine ovu pjesmu apsolutno predivnom. Nemogu opisati koliko obožavam te lijepe verse-e. Glazba je, zajedno sa vokalima, najveći razlog zašto je ova pjesma tako savršena. Prelijepi klavir u pozadini stvara tako magičan osjećaj, te je sama pjesma totalno atmosferična. Riječi su o ohrabrivanju za krenuti dalje, što se samo uklapa u glavnu temu albuma. Najdraža pjesma na albumu zajedno sa Your Best Friend, i još par.

OCJENA PJESME: 20/20

Slijedeće djelo nam donosi Michael Africk (koji je zajedno s Mai u glazbi još od njenog samog početka u 1999), Love one another, koje je sastavljeno oko teme potresa u Japanu u Ožujku 2010. Već kada samo čujete intro ovog djela, znate da je riječ o još jednom izvanrednom remek djelu ovog albuma. Zvuči veoma vanzemaljsko, no također sadrži dosta tradicionalnih elemenata. Mai i u ovom primjeru pjeva veoma nježno (no ne točno kao na kompozicijama Giorgio Cancemi-a), te stvarno nemam riječi za lijepotu ove pjesme.

OCJENA PJESME: 20/20

Sada se atmosfera malo razvedrava, to jest postaje dosta upbeat sa b-stranom sa singla Your Best Friend, step by step. Mogu reći da Mai baš nema niti jednu pjesmu u diskografiji koja je ovakve karakteristike. Što je šteta jer ovo je tek još jedna odlična pjesma s albuma, te mi je drago što su je uključili u njega. step by step ima veoma brze, catchy i vesele verse dijelove te jednako vesel refren. Produkcija je odlična, što nije ni čudo jer je i ova pjesma djelo od Giorgio Cancemi-a. Ima stvarno poseban osjećaj i stvarno je jedna od rijetkih pjesama koja me može bilo kada totalno razveseliti i ohrabriti. S takvom tematikom paše prelijepo i stapa se u cijelu temu albuma. Dobro je spomenuti da na par prvih slušanja može zvučati pomalo čudno ili cheesy, no osobno ovo je meni postala tek još jedna od najboljih pjesama s albuma, te ima posebno mjesto u mojem srcu iako sam originalno mislila gore navedeno na prvom slušanju.

OCJENA PJESME: 20/20

Sa pjesmom 1000 Mankai no Kiss sam na početku imala dosta "problema" jer mi je zvučala previše čudno sa tim "issen manak no kiss" dijelovima na početku refrena, i iskreno još uvijek mi ti dijelovi ne pašu. Naime, sa vremenom sam se totalno zaljubila u ovo djelo jer je dosta napeto za baladu i veoma emotivno. Verse-i su najbolji dio pjesme, a pogotovo drugi verse gdje se uključi percussion i od toga djelo stvarno postane upbeat za baladu. Riječi su također veliki dio što sam toliko zavoljela pjesmu, i refren sam (bez navedenih dijelova u njemu) je odličan. Također, prije mi je bila gora čak i od Mou Ichido, no sada je uključujem u najdraže iz albuma.

OCJENA PJESME: 20/20

I zadnja pjesma je najbolja od najboljih (zajedno sa Your Best Friend, Sun will shine on u i another day another world) sa albuma, a to je La La La*La. Ova pjesma je u istoj kategoriji kao zadnja pjesma spomenuta u zagradi, što znači da je veoma upbeat i da Mai pjeva na totalno isti agresivan način (kojeg obožavam). Glazba ima lagani latino flavor, s čime me polamo podsjeća na Revive i mi corazón skupinu pjesama u njenoj diskografiji. Teško je opisati koliko je ova pjesma brilijantna. Riječi su, zajedno sa infektivnim refrenom vjerojatno najveći razlog zašto pjesma toliko rastura. Nemogu stvarno dovoljno naglasit koliko mi se sviđa stil pjevanja kojeg Kuraki koristi u ovoj pjesmi, te mi je drago što je počela mijenjati i "spice things up" sa svojim glasom. Riječi su o maskiranju osjećaja te Mai potiče slušača da jednostavno izrazi svoje iskrene osjećaje (što zna biti ponavljajuća tematika u dosta pjesama Ayumi Hamasaki). I s tim snažnim načinom na koji pjeva stvarno duboko osjetite ovu pjesmu. Totalno se uklapa u tematiku albuma, te je savršen zatvarač.

OCJENA PJESME: 20/20

Mai Kuraki je bila jedna od pjevačica kojoj nikada nisam posvetila dosta pažnjeg, iz nekog razloga. Sada vidim da je to bila pogreška jer već obožavam više od pola njene cijele diskografije, no prije sam samo slušala par novijih singlova od nje i to je bilo to. OVER THE RAINBOW je, od svih 7 albuma koje sam aktivno slušala od nje, najbolji kojeg je izdala te ga nemogu dosta nahvaliti. Praktički, ima sve što želim da album ima; a to je odličan flow, snažna tematika i remek djela od pjesama. Dakle prezentacija, produkcija i vokalna izvedba od Mai je bila gotovo savršena. Naime, album je dosta težak za prvo slušanje i vjerovatno je da vam se neće odmah svidjeti iz mnogo razloga. Svejedno vas ohrabrujem da poslušate ovaj odličan album te da mu date malo vremena jer je totalno toga vrijedan. Važno je napomenuti kako Kuraki u ovom albumu prvi put koristi totalno nove načine pjevanja koji su odlična promjena. Svaka čast.

OVERALL OCJENA: 20/20




1 komentar:

Anonimno kaže...

To je njen najbolji album definitivno. Mogao bi ga ponovo preslušati sada kad si me podsjetila.
bwt. jedan prijedlog za slušanje: crystal kay-vivid. Predobar album.

Poz,
Mladen