srijeda, siječnja 13, 2016

[ALBUM] lecca - tough Village



tough Village je 10. album kojeg je izdala lecca 6.8.2014.

Sa zaigranim beatom, laganom bass gitarom i "veselim" violinama 上がるLIFE otvara ovaj album. Ovo je jedna od njenih potpisnih veselih pjesama koja uspijeva zvučati dosta drukčije od svih koje je do sada napisala. Cijelu pjesmu prati veseli i brzi tempo sa brzim repanjem lecce u verse dijelovima pjesme, a refrenom koji je jako zanimljiv i zabavan - i kao cijela pjesma jako pozitivan i ohrabrujući. Tema pjesme je o prelaženju iz 20-ih u 30-te gdje nas lecca ohrabruje da ne brinemo o tome da smo izgubili "najbolje" godine života (i naravno lako je pogoditi da je ovu pjesmu ovdje stavila zbog toga što je ona sama navršila 30 u godini kada je ovaj album izdan). Ova pjesma odlično započinje album, te iako nije moja najdraža pjesma na albumu, apsolutno ništa joj ne nedostaje!

OCJENA PJESME: 20/20

Tempo se ubrzava sa INSIDE WARRIOR koja je jedna od najboljih pjesama na albumu (što je nekako nepotrebno govoriti - budete razumjeli zašto pri kraju recenzije), i ima tako neodoljive verse-ove i snažan refren. O načinu na kojem lecca dočarava ovu pjesmu sa svojim dubokim primamljujućim glasom ne mogu ništa loše reći - te ne mogu zamisliti da bilo tko pjeva ovu pjesmu (ma iskreno, bilo koju pjesmu od nje!) osim same nje. Pogotovo mi se sviđa drugi verse u pjesmi jer je drukčiji od prvog i vjerovatno je najbolji dio u cijeloj pjesmi. Jednostavno mi je teško opisati koliko catchy zvuče pojedini dijelovi sa svim elementima spojenim koje iskreno samo lecca može napraviti.

OCJENA PJESME: 20/20

I sve to onda eskalira u Vibes Up feat. JUMBO MAATCH, pjesmu koja jedina na albumu zvuči dosta mainstream, no što joj nikako ne skida bodove jer je praktički bomba. Mislim da puno govori to da iz cijelog albuma najviše broja slušanja ima baš ova pjesma - jer je toliko adiktivna i snažna. Obožavam kako lecca započinje ovu pjesmu sa lažnim smijehom (koji zvuči odlično uz sve), koliko agresivno pjeva sa svojim dubokim vokalima koji gotovo zvuče kao da su muški vokali, kako riječi izgovara, i onda tek predobri vokali JUMBO MAATCH-a za koje ne mogu opisati koliko dobro idu uz ovu pjesmu - jer su i njegovi vokali agresivni i duboki te dodaju pjesmi ogroman čar zajedno sa leccinim vokalima (obožavam ga zbog toga). Kada smo kod njega - obožavam i sve "uzvike" koje radi za leccom u refrenu - ma apsolutno sve paše da ne bi moglo bolje pasati. Pjesma je brza, sa jakim beatovima i jednostavno me digne na noge. Definitvno pokazuje kako i mainstream pjesme mogu biti napravljene da budu zanimljive i iskaču od drugih.

OCJENA PJESME: 20/20

Ako mislite da će album uskoro oslabiti u kvaliteti, varate se. きっと大丈夫 je bila prva pjesma koja mi je na albumu jako iskočila i koju sam najviše voljela. Ovo je jedna od njezinih pozitivnih i veoma veselih pjesama - ali opet je dosta drukčija od "tih" pjesama jer se baš ne uklapa u taj kalup (za razliku od sljedeće pjesme na albumu). Razlikuje se po tome što je malo sporija i ima više nekakav "island" osjećaj i iskreno ne mogu je baš usporediti sa niti jednom njezinom drugom pjesmom zbog čega mi je ova pjesma toliko draga i posebna. Sa infektivnim, zabavnim i catchy verse-ima i istim takvim refrenom teško mi je zamisliti da može ostaviti nekoga ravnodušnim (dobro, možda nekoga tko ne voli vesele pjesme?). Riječi su veoma ohrabrujuće i pozitivne i pjesma jednostavno ima taj prelijepi i poseban sjaj koji se ne nađe tako lako.

OCJENA PJESME: 20/20

A sada prelazimo na jednu od njenih, kako ih ja volim zvati, "ludo-veselih" pjesama u kojima lecca pjeva nevjerojatno brzo i koje su toliko energetične i vesele da sam sigurna da ne mogu biti baš za svakoga - ali ja ih OBOŽAVAM. あきらめ女とラレ男 je možda jedina baš takva pjesma na albumu, ali je zato jedna od njenih najboljih. Najbolji dio mi je vjerovatno verse, iako refren ne razočarava ni najmanje - ali pogotovo volim zadnji dio refrena. Dok ovo slušate teško je sjediti mirno i ne početi skakati ili plesati uz ovo. Iskreno - ne znam postoje li uopće slične pjesme ovime koje lecca piše - to je jednostavno njezin stil i stvarno mi je drago da sam naišla na nju i dala joj šansu upravo zbog ovakvih pjesama. Veoma je zaigrana i skoro kao da zvuči kao pjesma za djecu koliko je slatka. Ono što je malo iznenađujuće je to o čemu se pjesma zapravo radi - o muškarcima koji se ponašaju neodgovorno i očekuju žene da im se ponašaju kao vlastite majke i sve rade za njih. Iskreno, ne znam da li sam ikada čula Jpop pjesmu o takvoj temi što čini pjesmu još posebnijom.

OCJENA PJESME: 20/20

busy ガール je prva pjesma koja me pomalo razočarala zbog jednostavnog razloga da nikada nije prešla preko toga da bude više od "dobre pjesme", i zapravo jedina je na albumu koja mi nije na istoj razini kao druge. Još je jedna u redu od veselih i pozitivnih pjesama - ali nedostaju joj čari koje ostale pjesme imaju ovdje, iako definitvno nije loša sama po sebi. Malo je sporija od drugih ali nigdje ne gubi taj upbeat zvuk i vedrinu kao i prethodne pjesme. Verse je malo bolji od refrena koji me ponekada ostavlja ravnodušnom - sve u svemu paše albumu i ne mogu ga zamisliti bez nje. U suštini tema pjesme je ohrabrenje djevojkama koje puno rade.

OCJENA PJESME: 8/10


Veselje još uvijek ne prestaje sa SUKI! koja se otvara naglo i odmah vas uhvati u svoj ritam. Na svu sreću ova pjesma je miljama bolja od prethodne jer zvuči dosta zabavnije i teško je ne osjećati nekakvu vrstu sreću kada ovo slušate. Ovdje je također prisutan taj "island" ugođaj (kojeg lecca voli koristiti tu i tamo i što joj super stoji) što čini pjesmu savršenu za ljeto iako je meni toliko dobra da ju slušam apsolutno bilo kada. Ova pjesma vas pak ohrabruje da hrabro pratite ono što volite raditi bez ikakvog srama i da ne odustajete. Refren je vjerojatno najbolji dio i ima veoma veseli feel u kojem se utopite.

OCJENA PJESME: 20/20

Dolazi nam prva prava reggae pjesma, 君にしかないもの. Na početku sam imala dosta problema sa ovom pjesmu i smatrala sam ju najgorom na albumu, ne zato što je reggae jer te su mi pjesme od nje skoro sve i najdraže, ali ovdje mi je nešto bilo nedostajalo jer refren zvuči pomalo dosadno na prvih par slušanja. Na kraju su me uhvatili verse-ovi i riječi najviše - i kada sam napokon obratila pažnju na riječi u refrenu sve je kliknulo - i sada mislim da je ovo jedna od njezinih najljepših pjesama, a za refren imam samo pohvale jer je predivan! Ovo je jedna od onih pjesama koja vas osvijesti na svu ljepotu u životu i neizbježnu sreću u postojanju, i ako to ne govori dosta onda ne znam što bi moglo.

OCJENA PJESME: 20/20

JUST 1 TIME je, zajedno sa きっと大丈夫 dugo vrijeme bila moja najdraža pjesma na albumu, i iskreno iako je dobila puno kompeticije kada sam shvatila koliko su i druge pjesme sa albuma odlične, i dan danas je. Potpuni je preokret od svih pjesama do sada - nema više onog veselo-ludog osjećaja koji je pratio skoro cijeli album do sada, već smo sada prešli u ozbiljnije vode. Kompozicija i aranžman ovog djela mi je bez sumnje najdraži - toliko da se sjećam kako sam ju slušala danima bez prestanka. Vjerovatno jedan od najvažnijih dijelova ovdje su vokali lecce bez kojih bi pjesma izgubila ogromnu količinu sjaja. Obožavam sve načine na koje akcentuira pojedine riječi sa svojim savršeno dubokim glasom. Pjesma je dosta brza i upbeat ali je totalno drugog karaktera i iskače na albumu, iako u isto vrijeme se ne odvaja od njegove jedinstvene tematike.

OCJENA PJESME: 20/20

Prelazimo u još ozbiljniju atmosferu sa Soldiers feat. Spinna B-ILL. Otvara se sa usnom harmonikom koja zvuči nekako misteriozno i duboko - te dok slušam cijelu pjesmu, ali pogotovo taj dio, u glavi dobivam slike dubokog dna oceana i kao da putujem kroz njega začarana ovom pjesmom. Stvarno ne mogu naći ni malo sličnu pjesmu iz njene cijele diskografije (koja je velika) i stalno mi se isticala kao jedna od njenih najboljih ikada - te se bori za mjesto sa mojim najdražima na ovom albumu, naravno. Spinna B-ILL ima neodoljive duboke vokale kojima savršeno prenosi emocije i čini pjesmu još čarobnijom. Ne znam kako je lecca uspjela tako dobro pogoditi muške vokale u ovim pjesmama jer bez njih ništa ne bi bilo isto. Verse-i su općenito sporiji i mirniji, a refren je, iako malo sporiji u tempu, izrazito snažan i definitivno uhvati slušača. Riječi su odlične, i još jednom pohvaljujem muškog pjevača koji predivno prenosi ovu pjesmu zajedno sa leccom. Moram spomenuti da ova pjesma vjerovatno ima najbolji bridge od svih na albumu, te sa svim spomenutim pozitivnim elementima mi je toliko draga da to ne mogu opisati. Jedina je na albumu za koju se može reći da je tužna, iako opet ima u riječima ohrabrenja.

OCJENA PJESME: 20/20

充分エブリディ naglo mijenja atmosferu sa reggae beatovima, karipskim zvukovima i veselom trubom. Ovo djelo ima definitvno najbolje verse-e na albumu, koji su toliko catchy i zabavni da bi ih mogla slušati non-stop. Prije mi se nikada refren nije sviđao, što se znatno promijenilo jer mi je sada neodoljiv. Sviđa mi se veoma pozitivan ali i u isto vrijeme opušteni zrak u kojem pjesma leti, za razliku od većine njezinih veselih pjesama koje su često i prebrze (što nije ništa loše. ali malo promijene je dobro). Dok je dio prije refrena u verseu iznimno brz i catchy - refren je totalno opušteni i mislim da to super funkcionira. Još jedna od najdražih na albumu.

OCJENA PJESME: 20/20

Bližimo se kraju albuma sa growing. Ovo je još jedna pozitivna i inspirirajuća pjesma na albumu - jer ruku na srcu to mu je i tema. Ovu pjesmu je malo teže bilo zavoljeti, ali na kraju nisam mogla odoljeti tom refrenu i cijelom atmosferom pjesme. Iako je ovo tek još jedna od veselih pjesama na albumu - definitivno nije istog kalibra kao ostale te daje albumu malo osvježenja svojim drukčijim zvukom. Stvarno nemam nikakvih primjedbi.

OCJENA PJESME: 20/20

Brand New World nastavlja sličnu atmosferu od growing, samo što je ova pjesma dosta sporija i "prozračnija", i iskreno puno dirljivija iako još uvijek nisam sigurna koja mi je draža, a često ih nekako stavljam zajedno. Ono što me ovdje uvijek dirne su predivne riječi, i ako sam već dodjelila nekim pjesmama najbolji verse i bridge, onda ovoj dajem titulu najboljih riječi. Jedna stvar koju obožavam kod lecce je upravo to da piše o raznim stvarima, a i način na koji piše nije jednostavan i ako znate nešto japanskog primjetili bi ste koliko je njezine riječi teže prevesti. U cjelini ova pjesma je jednostavno divna i veoma dirljiva i po tome najviše podsjeća na 君にしかないもの.

OCJENA PJESME: 20/20

Zatvarač albuma je naime jedina balada na albumu, a to je proud of me. Ovo je uistina dobra balada, a pogotovo jer je nešto što lecca rijetko radi i sigurno dodaje veoma potrebnu razliku od toliko brzih i veselih pjesama. Sa time rečenim, rijetko kada imam potrebu slušati ovo djelo izvan konteksta albuma, jer prelijepo je čuti ovu pjesmu na kraju cijelog album ali kao samu ju je nekako "nepotrebno" slušati i ne proizvodi neke prevelike emocije u meni. Mislim da je očito da više služi tome da zatvori album - ali je zato dobar dodatak i ne bih voljela da je nema na albumu.

OCJENA PJESME: 9/10

tough Village je, u zadnjih par godina, album koji mi se nekako najviše svidio (zajedno sa TRUE LOVERS) i kojeg nisam mogla prestati slušati koliko god stavljala pjesme na repeat, ili cijeli album. Dugo nisam imala da mi se dogodilo da album ne mogu prestati slušati baš toliko dugo, te sam jednostavno očarana cijelim. Ne moram ni govoriti da je ovo meni osobno njezin najbolji album - i nemam ništa loše o njemu za reći (osim loše audioprodukcije ali to je slučaj sa svim njenim albumima).

OVERALL OCJENA: 20/20

Nema komentara: