srijeda, veljače 10, 2016

[ALBUM] Miliyah Kato - LOVELAND



LOVELAND je 7. album Miliyah Kato izdan 19.2.2014.

Prva pjesma sa kojom se susrećemo je Lonely Hearts; izdana kao 2. singl u eri ovog albuma, već mi je bila jedna od njenih najdražih pjesama i puno prije nego što je i sam album izašao. Započinje laganim melankoličnim klavirom sa ad-libbing od Miliyah te brzo poprimi lagani R&B beat koji se odmah poveže sa njenim emocionalnim glasom. I po svemu tome, a i po samom nazivu već znate o kakvom tipu pjesama se radi. Dok isprva zvuči kao generična Jpop R&B mid-tempo balada, puno je više od toga jer način na koji prenosi emocije je stvaran, ozbiljan i lako se povezati uz nju. Težina riječi se jako osjeti kroz verse a i sam refren što zbog načina na koji su komponirane, što zbog izvedbe od Miliyah. Nisam očekivala da će baš ovu pjesmu staviti kao otvarača albuma jer mi se činila nekako "pre teško", ali kada sam čula ostatak pjesama shvatila sam da ima smisla. Koliko god zvučala jednostavno, ovo je jedna od njenih najboljih i najdirljivijih pjesama.

OCJENA PJESME: 20/20

Shape of love nastavlja album sa također laganim klavirom i ad-libbing od Miliyah dok se melodija klavira mijenja u nešto posebnije i puno zanimljivije. Ono što me na početku odmah zasmetalo kod ove pjesme je reper koji je zvučao nekako izvan mjesta i pomalo cheesy, iako sada ne mogu zamisliti pjesmu bez njega. Versei su pomalo dramatični i popraćeni istom melodijom klavira, a i laganim "strings" u pozadini, te naravno ležernim ali ozbiljnim R&B beatom. Refren je isto tako ozbiljan što se pogotovo može čuti u načinu na kojem Miliyah pjeva ovdje. Zvuči dosta melankolično i nekako posebno, a lijepa melodija klavira izrazito doprinosi takvoj atmosferi. Dosta je slična Lonely Hearts po tome što su obje "mellow" ali ozbiljne i emotivne R&B pjesme - a i ovoj apsolutno ništa ne fali. Iznimno se lako uživjeti u ovu pjesmu i pustiti da vas uvede u svoj svijetu što garantira dobra kompozicija. Jedna od posebnijih pjesama na albumu.

OCJENA PJESME: 20/20

Album nastavlja svoju melankoliku sa više nježnijom Love/Affection. Ova pjesma je bila jedna od A-strana zadnjeg singla albumu pa nam je poznata već od prije. Otvaraju ju pak violine (a ne klavir kao do sada), ali naravno opet ga možemo čuti (klavir) odmah nakon kratkog otvaranja sa violinama. Ovaj put Miliyah pjeva nježno sa jako tužnim glasom, nagovještavajući da je ovo balada sa totalno drukčijom atmosferom od prve dvije pjesme, iako je u istom žanru i kalibru. Sve do i uključujući ovu pjesmu ja sam ostala iznenađena kako je album pratio sličan zvuk i tematiku sa praktičkim istim vrstama pjesama, a u sve tri sam potpuno uživala. U verse-ima mi se jako sviđa kakav emocionalan impakt ima klavir u pozadini zajedno sa riječima. Refren na početku zvuči malo repetitivan ali zato mislim da odlično oslikava osjećaje usamljenosti, a tek u drugom refrenu dobijemo još zanimljiviji dio koji se odlično uklapa u cijelu pjesmu. Nemam primjedbi.

OCJENA PJESME: 10/10


Za ono što nam sada slijedi nikako nisam bila spremna. Kada sam prvi put čula UNIQUE, znala sam da će vjerovatno biti moja najdraža pjesma na albumu, a i bila sam u pravu. Uistinu i je jedinstvena pjesma, te je jedna od rijetkih potpuno upbeat R&B pjesama na cijelom albumu. Aranžman je nevjerojatno zabavan i originalan, i kada to sve spojite uz catchy melodiju dobijete nešto čemu je teško odoljeti. Započinje pljeskanjem koje se brzo pretvara u "grand" zvuk kojem iskreno Miliyah jako pridodaje svojim samopouzdanim izgovaranjem riječi koje se provodi i kroz cijelu pjesmu tu i tamo. Ono što me je začudilo ovdje je to da nakon eksplozivnog ulaska u pjesmu izrazito uspori i odjednom pretvori u "vanzemaljsku" atmosferu koja mi daje osjećaj kao da letim. Baš zbog čudnog aranžmana na početku zvuči veoma čudno i "all over the place", ali nakon par slušanja sve mi je kliknulo i postala je jedna od, ako ne i najdraža pjesma od Miliyah (ima previše kandidata za to pa ne znam baš da li je mogu nazvati najdražom, ali tu je negdje). Da o riječima ni ne pričam, kao da je pjesma napisana za mene; i veliki plus je to što nije o ljubavi. Odmah nakon toga prvog verse-a, prelazimo u bridge koji je nešto najbolje što sam čula. Način na koji se penje i penje zajedno sa savršenim riječima te eskalira u "in your face" rap dio koji mi nikada neće dosaditi. I još kao desert na kraju Miliyah me skoro izbacila iz takta sa tom snažnom i glasnom notom i njenim glasom koji sve rastura ovdje. Mislim da ne trebam duljiti više.

OCJENA PJESME: 20/20

Iako je sljedeća pjesma balada, izrazito se lijepo nastavlja nakon prethodne pjesme (koja je totalno skrenula tempo albuma u nešto drugo). 神様 (Kamisama; Bog) je bila izdana kao singl zajedno sa Love/Affection (kao druga A-strana) i uvijek mi je bila draža od dvije. I ona se otvara klavirom čija je melodija puno više dirljiva nego od bilo koje druge balade na albumu. Očito je da se s ovom pjesmom opet vraćamo u tematiku i zvuk prvih tri pjesama, osim što je ovo meni puno draža pjesma (osim od Lonely Hearts jer ona ima posebno mjesto u mom srcu) jer ima puno jaču kompoziciju i jednostavno zvuči više srceparajuće i ima upečatljivije riječi. Kao pjesma s kojom je dijelila singl, treba malo duže vremena da se uživi u čari ove pjesme jer je stil od Miliyah dosta drukčiji od ostalih R&B pjesmo-pisaca a ovdje kao da je zalijepljen po cijeloj pjesmi i da ne znam da je njezina pogodila bih. Ovo je definitivno jedna od najjačih sporijih pjesama na cijelom albumu - i uz sve nabrojano ima predivan bridge. Same pohvale.

OCJENA PJESME: 20/20

The One započinje sa jednostavnim izgovaranjem riječi od, naravno, Miliyah. "Baby please don't care about me" je dovoljno "upozorenje" da je ovo još jedna ozbiljna pjesma koja mijenja priču od usamljenosti i tuge na nešto više ljuću pjesmu. Naime iako su versei prožeti negativnom i agresivnom energijom (i sa riječima koje obožavam), sam refren totalno gubi to sve sa inspirativnim i pozitivnim duhom. Čim sam čula riječi u verseu iskreno nadala sam se i istim, jakim refrenom ali sam dobila nešto totalno drukčije što me je dosta razočaralo na početku. Svejedno, dok su mi verse-i još uvijek najdraži dijelovi pjesme, refren mi se eventualno svidio iako je vjerojatno jedan od najslabijih na albumu. Na kraju, veoma paše tematici albuma i zabavna je za slušati te ne gubi na kvaliteti. Isto tako, zbog verse-a je bila prva koja mi se jako svidjela na albumu i isticala se od svih - pogotovo zbog riječi.

OCJENA PJESME: 10/10

Prva dance pjesma koja zvuči čak i mainstream je EMOTION. Dosta ljudi ju je uspoređivalo sa DESIRE koja je, ruke dolje, vjerovatno najbolja njezina pjesma (dobro, od njih više). Ali ja tu usporedbu nisam baš razumjela jer su to dvije veoma različite pjesme. Jedina sličnost je možda da su obje dance pjesme koje vuču na mainstream nego išta drugo. EMOTION je dosta mračnija, ozbiljnija i tempom mrvicu sporija - i iskreno nije ni blizu DESIRE. Ali ništa to ne znači da ova pjesma nije dobra - naprotiv veoma je osvježavajuće čuti ju na albumu, a da ne govorim da je dosta catchy i vrlo zabavna. Jedna je od rijetkih upbeat pjesama kojih bi trebalo biti više, a zaboravila sam spomenuti da je bila izdana kao prvi singl za ovaj album. Pogotovo mi se sviđa to kako čak i ova pjesma iako je toliko drukčija od ostalih na albumu, prati istu tematiku i cijelo ukupan zvuk samoga.

OCJENA PJESME: 10/10

Kao što je izgleda tradicija, prethodnu upbeat pjesmu prati ništa drugo nego prava balada LOVER -Episode II- koja je bila "odgovor-pjesma" njenoj kolaboraciji sa m-flo (pjesma se zvala samo LOVER). Smiješno je koliko puta koristi tu riječ u pjesmama, i naravno bilo bi mi draže da je pjesma imala originalniji naziv, ali to na kraju nije ni bitno kada čujete pjesmu - koja je stvarno predivna. Zajedno sa 神様 jedna je od jačih balada na albumu, što ne iznenađuje kada ima tako dobar aranžman zajedno sa dirljivom melodijom. Lijepo se izgrađuje i postepeno se dodaju više i više emocija sve do mog najdražeg dijela koji slijedi nakon drugog verse-a. Miliyah odlično iznosi taj dramatičan dio i jednostavno se lako uživjeti u cijelu pjesmu. Veoma dirljiva pjesma kojoj ništa ne nedostaje.

OCJENA PJESME: 10/10


PRIDE je, nakon UNIQUE, zasigurno moja najdraža pjesma na albumu. Zašto? Teško je ovu pjesmu staviti u riječi što neću ni pokušavati - još je jedna od mid tempo R&B pjesama, samo što je malo više upbeat od svih do sada. Sa svime time sadrži sličnu ozbiljnu tematiku i ne bježi daleko od atmosfere ostalih djela na albumu. Ono što me najviše pomiče je refren kojeg kao da mogu osjetiti u duši - jednostavno zvuči toliko snažno, odlučno, puno hrabrosti ali u isto vrijeme i veoma osjećajno i iskreno. U početku mi se nije toliko svidjela jer mi je nekako bila repetitivna ali ironično je da joj upravo ta repetitivnost daje da se toliko sjaji i uvuče vas u duboke osjećaje koje prikriva. Najbitniji i vjerojatno najzanimljiviji dio su riječi koje su očito napisane kao potpora LGBT zajednicama - i jedina je sa takvom temom koju sam čula u Jpop svijetu do sada. Svejedno, iako se možda osobno ne možete povezati sa riječima veoma ih je lako pretvoriti u nešto drugo i svejedno uživati u pjesmi potpuno.

OCJENA PJESME: 20/20

Iznenađujuće je bilo čuti snažne beatove na početku You're Beautiful, koja se onda odmah smiri u laganu, skoro eteričnu pjesmu sporog tempa. Bilo mi ju je teško na početku zavoljeti jer je skroz drukčija od svega do sada na albumu (jedino dijeli taj eteričan feel sa dijelovima od UNIQUE) i ovako ne iskače baš na prvih par slušanja. No kasnije sam shvatila da upravo riječi čine ljepotu ove pjesme i tada ju nisam mogla prestati slušati. Ovo je veoma senzualna pjesma i lijepo se uklapa u album i daje mu potrebnu svježinu i pauzu od svih mid tempo i up beat R&B pjesama.

OCJENA PJESME: 10/10

RUN FREE /AI+MILIYAH+VERBAL odskače od apsolutno svega na albumu i najbrža je na njemu. Započinje veoma naglo, i brzina se gotovo nikada ne mijenja osim na kratko vrijeme u dijelovima gdje VERBAL repa. Moram odmah reći kako obožavam sve vokaliste u ovoj kolaboraciji. VERBAL je općenito meni najdraži reper iz Japana i u kojoj god pjesmi da prisustvuje uvijek ju samo poboljša. AI lijepo kontrastira Miliyah sa svojim dubokim i agresivnijim vokalima. Ovo je vjerovatno najzabavnija te naj adiktivnija pjesma na albumu, i definitvno najbolja upbeat pjesma zajedno sa UNIQUE. Riječi su ohrabrujuće i jako motivirajuće i sve odlično paše.

OCJENA PJESME: 20/20

Pomalo razočaravajuća One Night Only nastavlja album. Ovo je zapravo prva pjesma albuma koja me do dan danas nije uspjela uhvatiti. Zvuči dosta senzualno no meni nema ono "nešto" zbog čega bi se vraćala na nju. Po samom imenu se vidi o čemu je, i po tematici je totalno odijeljena od ostatka albuma. Ima dosta spori R&B zvuk i u aranžmanu se ništa zanimljivo ne događa, a i sama glazba mi nije nikako zanimljiva pa me cijela pjesma ostavi poprilično ravnodušnom. Svejedno, nije totalno loša osim toga što zna biti dosadna nekada, ali svejedno čini album malo više raznolikim nego što bi inače bio. Ovo skoro isključivo slušam u kontekstu albuma - ali nikad ne znate, možda mi se i svidi više kasnije.

OCJENA PJESME: 5/10


Napokon album vraća svoj sjaj sa 冷静と情熱のあいだ (Reisei to Jounetsu no Aida; Između mira i strasti). Oh, ova pjesma! Ako je prethodna bila potpuno drukčija od svega na albumu, ova je duplo više. Nije samo "crna ovca" na albumu, nego i u cijeloj njenoj diskografiji jer nema niti jednu sličnu pjesmu ovoj. Ima najljepšu atmosferu i definitivno je najzanimljivija pjesma ovdje. Otvara se polagano sa misterioznim zvukom koji se lagano gradi u nešto dublje. Ovo nije R&B pjesma za razliku od svega do sada, već zvuči jako tradicionalno. Ne mogu točno opisati ovu pjesmu jer je zaista veoma posebna. Stvara prelijepe slike u glavi dok ju slušate, a dirljive i snažne riječi samo poboljšavaju atmosferu i uvuču vas dublje u pjesmu. Iako je cijela sjajna, moj apsolutno najdraži dio je sam kraj koji bi definitivno trebao biti puno duži.

OCJENA PJESME: 20/20


Zatvaramo album sa Loveland. Titularna pjesma albuma je mogla biti puno bolja, i zajedno sa One Night Only je jedina koja me pomalo razočarala. Ipak nakon tako odličnog albuma uvijek očekujete samo bolje i onda kada vam se servira nešto malo ispod prosjeka nije vam baš svejedno. Ipak, ovo mi je puno draža pjesma od spomenute jer je dosta slatka i ugodna, te ima ljepšu melodiju. Ovo pak nije R&B balada pa zvuči dosta drukčije od ostalih što je plus. Sa svime rečenim zanimljivo je da se uvijek mogu sjetiti njene melodije iako pjesma nije drukčija od dosta ostalih generičnih Jpop balada. Vjerujem da bi mi se mogla svidjeti da sam u pravom raspoloženju za nešto ovakvo.

OCJENA PJESME: 6/10

Ne moram reći da je ovo bio jedan od mojih najdražih albuma u 2014. Iznenadilo me to kako je većinom R&B nego ono što je tada bilo mainstream (osim možda jedne ili dvije pjesme), te je samo jedan od razloga zašto Miliyah toliko cijenim ponajprije kao glazbenicu. LOVELAND je jedan veoma specijalan album sa jedinstvenom atmosferom koju nećete naći nigdje drugdje. Sjećam se da mi je jedina primjedba bila kada je izašao da ima premalo upbeat pjesama što još uvijek mislim iako mi je sada teško zamisliti album bilo kako drukčije i iskreno ne bih ga htjela nikako mijenjati.

OVERALL OCJENA: 20/20

Nema komentara: